Menu

Bugatti Chiron Pur Sport: V prospech zákrut

Minulý rok riaditeľ značky Bugatti, Stephan Winkelmann, prisľúbil dve nové verzie modelu Chiron a jeho sľuby sa pomaly napĺňajú. Chiron s prívlastkom Pur Sport ide za lepšou agilitou k čomu mu dopomáha vylepšená aerodynamika, úbytok hmotnosti a upravená distribúcia výkonu.

Tak už tu máme Chiron, Chiron Sport s karbónovými stieračmi, no a tentokrát prichádza Pur Sport. Jeho srdcom zostáva 8-litrový šestnásťvalec so štvoricou turbodúchadiel, je ale spojený s rekalibrovanou prevodovkou. Výkon zostáva nezmenený, jeho maximom je 1500 koní, ale maximálne otáčky sa zvýšili o 200, na výsledných 6900 ot/min. Pomery jednotlivých stupňov prevodovky sú naskladané o 15% bližšie k sebe, čo umožnilo lepšiu distribúciu výkonu a odozvu na plyn. Výsledkom je aj lepšia elasticita výkonu, v porovnaní s „obyčajným“ Chironom.

Výfuk je vyrobený z titánu za pomoci 3D tlače.

Aerodynamika je taktiež prepracovaná, predná časť karosérie bola optimalizovaná v záujme lepšieho prúdenia vzduchu. Otvory v prednom nárazníku, vrátane známej „podkovy“, boli zväčšené a na zadnej časti doslova tróni obrovský spojler so šírkou 1,9 metra. Ako sa vyjadrila automobilka, ten generuje „fakt seriózny prítlak“. Redizajnom prešiel aj výfuk ktorý je extrémne ľahký a odolný voči vysokým teplotám, nečudo, je vyrobený z titánu za pomoci 3D tlače.

Zmenený bol aj vzhľad kolies, ktorý je podriadený funkčnosti a nie estetike. Napomáhajú lepšiemu chladeniu bŕzd a aerodynamike. Sú nazvané ako „Aero alloys“ a sú obuté v špeciálne vyvinutých pneumatikách od firmy Michelin. Vpredu majú gumy Sport Cup 2 R rozmer 285/30 R20, vzadu dokonca 355/25 R21.

Fakt seriózny prítlak!

Šasi sa samozrejme nevyhlo modifikáciám, nové nastavenie podvozka zahŕňa o 65% pevnejšie pružiny vpredu a 33% vzadu. Naladenie adaptívnych tlmičov bolo takisto pozmenené. Aj vďaka titánovým brzdovým strmeňom, spolu s diskami kolies sa podarilo ušetriť celkovo 19 kilogramov. To sa možno nezdá ako veľa, ale ide o neodpruženú hmotnosť, čo je značný rozdiel.

A teraz netechnické informácie. Bugatti plánuje z Pur Sportu vyrobiť iba 16 exemplárov, každý z nich bude mať cenovku 3,2 milióna Eur. Bez dane. Výroba sa začne v druhej polovici tohto roka.

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: