Menu

Porsche 911 Turbo S: Rýchlo a rýchlejšie

Porsche 911 s prívlastkom Turbo, bolo vždy vrcholom modelového radu. Carrery v úlohe akýchsi tourerov, kúsky s označením GT zas boli na opačnom konci portfólia ako hardcore autá pre pravých fajnšmekrov. Turbo je dynamikou v teritóriu superšportov, stále však vie ponúknuť relatívne pohodlie pre pasažierov. A teraz prichádza v novej generácii ako kupé, ale aj kabriolet.

 

Ako som už naznačil v úvode, hlavnou úlohou modelu 911 Turbo S je ponúknuť veľmi efektívnu dynamiku, čo sa mu stále veľmi dobre darí. Vzadu tróni šesťvalcový boxer s objemom 3,8 litra a dvojicou turbodúchadiel VTG (Variable Turbine Geometry). V tejto generácii sa výkon pohupol o 70 koní vyššie na finálnu hodnotu 650 k. Krútiaci moment sa taktiež zvýšil na 800 Nm, čo je nárast o 50 Nm.

Turbo je stále Turbom, ale ide s dobou

Šesťvalcový boxer dostal redizajnovaný systém chladenia, väčšie turbá zapojené symetricky s elektricky nastaviteľnými obtokovými ventilmi a nové piezovstrekovače-. To všetko by malo mať vplyv na odozvu plynu a ochotu motora ísť do otáčok, výkon a priebeh krútiaceho momentu. A samozrejme na emisie, ale tie nás pri Turbo S nezaujímajú.

Nezmenená zostala maximálna rýchlosť, ale 330 km/h je pre rad 911 a jeho majiteľov absolútne dostačujúca hodnota. Nejdem odhadovať, koľkí z nich sa vôbec pozrú za hranicu 300 km/h. Oproti predchodcovi sa ale o dve desatinky zlepšil šprint na stovku, takže tentoraz to už je iba 2,7 sekundy. To samozrejme v prípade 8-stupňovej prevodovky PDK, ktorá je naladená špecificky pre Turbo.

Na dvestokilometrovú rýchlosť si nové Turbo S siahne už za 8,9 sekundy, čo je v porovnaní s predchodcom rýchlejšie o jednu sekundu. Prepracovaný bol aj pohon všetkých kolies PTM (porsche Traction Management), je schopný na prednú nápravu preniesť až 500 Nm krútiaceho momentu. Zmien sa dočkalo aj šasi a podvozok, tlmiče by mali rýchlejšie reagovať a podarilo sa zredukovať aj krútenie karosérie. Ak tu vôbec nejaké bolo.

Po dizajnovej stránke zostáva Turbo stále Turbom, ale ide s dobou. Pribralo v bokoch, konrétne vpredu 45 milimetrov a zadok sa rozšíril o 20 milimetrov. V prednom nárazníku pribudli v rámci aktívnej aerodynamiky klapky pre prísun vzduchu na chladenie, a zadné krídlo produkuje o 15% väčší prítlak.

 

Novinka obúva na svojich nápravách rôzne veľkosti pneumatík. Vpredu to je rozmer 255/35 na 20-palcových diskoch, vzadu až 315/30 s priemerom 21 palcov. Za príplatok je k dispozícii už tradične športovejší podvozok Porsche Active Supension Management (PASM) s o 10 milimetrov nižšou svetlou výškou. Doplnkom je ale športový výfukový systém s klapkami, ktorý garantuje lepší prejav šesťvalca.

Predná časť sa pýši už klasickým Turbo-lookom s väčšími otvormi pre prívod vzduchu, nad nimi trónia svetlomety s tmavým podkladom a Matrix LED v štandardnej výbave. Pod predným nárazníkom je ešte pneumaticky ovládaný spojler. Vzadu sa dá Turbo identifikovať podľa modifikovaného krídla a štvoruholníkových koncoviek výfuku v lesklom čiernom spracovaní.

Interiér je podľa tradícii Porsche kvalitne a luxusne vyhotovený, štandardom je plne kožená kabína a obklady z uhlíkových vlákien s akcentmi v odtieni Light Silver. O oživenie sa však vie postarať oddelenie Exclusive Manufaktur, kde si je možné nakonfigurovať dvojfarebný interiér. Športové sedadlá nastaviteľné v 18-tich smeroch majú prešívanie odkazujúce na prvú 911 Turbo (gen.930).

Centrálna obrazovka infotainmentu má uhlopriečku 10,9 palca, lepšiu grafiku a pozmenené menu v záujme lepšej ovládateľnosti. Prístrojovka má taktiež vylepšenú grafiku, no čaro analógového otáčkomera nič nenahradí. A ten tu našťastie zostal. Ďalšími doplnakmi (za príplatok) môžu byť športovejší GT volant, audiosystém BOSE alebo Sport Chrono paket s tradičnými stopkami v strede palubovky a po novom aj aplikáciou Track Precision.

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: