Menu

Koenigsegg Gemera: Malé srdce, MEGA GT.

Christian von Koenigsegg so svojou automobilkou kedysi doslova povstali z popola, aby sa dostali na vrchol moderného automobilového sveta. To že sú na špičke potvrdzujú aj novým modelom zo svojich radov, pričom ide o úplnú novinku v ich portfóliu. Vôbec prvé štvormiestne auto, a zaradené ako luxusný grand tourer. Veľmi veľmi rýchly grand tourer.

Už to bude nejaký ten rok, odkedy Koenigsegg predstavil svetu prvé mega auto s výkonom 1360 koní, teda rovný jeden megawatt. Od modelu One:1 Švédi priniesli už viacero exemplárov s megavýkonom, či dokonca vyšším ako napríklad Jesko. Konkurencia však nespí, čo Koenigseggu akosi neprekáža, povedal by som že ich to motivuje k ďalším rekordom.

Čakáte päťlitrový osemvalec? Pravda je menej než polovičná…

Novinka nesie meno Gemera, ide zároveň o prvý štvormiestny model značky. Pôjde o luxusný grand tourer, ktorý bude schopný odviezť posádku v pohodlí, zároveň však ultra rýchlo. Vrátane batožiny. Údajne by malo toto Gétéčko prekonať všetky superšporty, či už hybridné, elektrické alebo s konvenčným spaľovacím motorom.

Pasažieri budú rozmaznávaní trojzónovou klimatizáciou, štvoricou vyhrievaných/chladených držiakov na poháre, displejmi infotainmentu vpredu aj vzadu alebo bezdrôtovými nabíjačkami pre všetkých pasažierov. Bezdrôtovú dobu reprezentuje Apple CarPlay alebo Wi-Fi konektivita. Elektricky nastaviteľné sedadlá alebo audiosystém s 11 reproduktormi sú už len čerešničkou na torte.

Tým pravým highlightom je ale technika, ktorá sa ukrýva pod karosériou Autoskin a karbónovým monokokom. Prvou perličkou je spaľovací motor s výkonom 600 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Čakáte päťlitrový osemvalec? Pravda je menej než polovičná, na dosiahnutie týchto čísel totiž Švédom stačí dvojlitrový trojvalec s technológiou FreeValve. Trojhrnček je schopný spaľovať etanoly druhej generácie alebo CO2-neutrálny etanol (napr.Vulcanol). V prípade nedostupnosti týchto palív si Gemera vystačí aj s „obyčajným“ etanolom E85, v najhoršom prípade aj klasickým benzínom.

A teraz sa držte! Kombinovaný výkon je 1,27 MegaWatt!

Spaľovaciemu motoru sekundujú ešte tri elektromotory. Dva sú na zadnej náprave, každý pre jedno koleso. Tretí sa nachádza vpredu a je priamo prepojený s kľukovým hriadeľom trojvalca. Batérie využívajú 800-voltový systém, vďaka čomu vie Gemera prejsť potichu a bez emisií 50 kilometrov. Čisto na elektrinu zvláda tempo až 300 km/h!

A teraz sa držte! Kombinovaný výkon je 1,27 MegaWatt, čo je rovných 1700 koní. Krútiaci moment môže smelo konkurovať najsilnejším kamiónom, keďže je na úrovni 3500 Nm. Šprint na stovku? Iba 1,9 sekundy, takže veľmi rýchlo zmizne o očí. Maximálku Švédi nespomenuli, ale šprint na 400 km/h by vraj mal byť v rekordnom tempe, takže sa nechajme prekvapiť.

Ultimátnemu výkonu budú sekundovať ďalšie moderné technológie. Z rázvoru 3000 mm bude profitovať jazdná stabilita, ale aj pohodlie. O dobrú ovládateľnosť sa postará riadenie zadných kolies, ale i vektorovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

Gemera má v pláne sa stať aj najbezpečnejším mega-autom. Má pevný karbónový monokok, šesť inteligentných airbagov, jedinečný stabilizačný systém a samozrejmosťou je trakčná kontrola a ABS.

Dizajn švédskej novinky nezaostáva za svojimi súrodencami a hrdo sa k nim hlási, čo sa týka vizuálneho jazyka. Zaujímavo pôsobí čelné sklo, ktoré vďaka ukrytým A-stĺpikom vyzerá priamo prepojené s bočnými sklami. Predná časť karosérie je inšpirovaná modelom CC z roku 1996.

Ďalšou vychytávkou sú dvere so systémom KATSAD (otváranie do strany a hore), ktorý už je známy z iných modelov. V prípade Gemery sú však dvere značne väčšie (rozumej obrovské), čím po otvorení poskytuje priestor pre pohodlný nástup tak pasažierov vpredu, ako aj tých vzadu.

Koenigsegg Gemera bude limitka obmedzená iba na 300 exemplárov.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: