Menu

Alfa Romeo Giulia GTA: Oslava s legendou

Nehovorte mi, že ste si niekedy ako darček nepriali peknú ženu, napríklad nejakú krásnu Talianku? Alfa Romeo si pri oslavách 100. výročia niečo také dopriala. Dáma menom Giulia dostala slávny prívlastok GTA, čo značí, že Taliani to tentokrát trochu okorenili. A možno aj viac než trochu…

Talianska automobilka Alfa Romeo už 110 rokov prináša štýlové autá, ktorým nechýba dravosť a športový nádych. A nebude to iba nádych, ich historické úspechy dokazujú, že mnohým modelom v žilách skutočne prúdi ostrý taliansky temperament. A tentokrát to tiež nebude nejaká siesta.

…na posilku nezabudla

Novinka vychádza z modelu Giulia Quadrifoglio, nesie však prívlastok GTA – Gran Turismo Alleggerita. Túto skratku prvýkrát použili Taliani v roku 1965 pri modeli Giulia vo verzii kupé. Odvtedy sa objavuje pri tých najšportovejších modeloch, nadradených nad verziami Veloce aj Quadrifoglio.

Teraz sa v Údolí motorov vrátili ku koreňom a skratku GTA nesie opäť Giulia. Po novom to už je štvordverový sedan, ktorý má v hľadáčiku primárne nemeckú konkurenciu v podobe Mercedesu-AMG C63s, BMW M3 Competition alebo Audi RS4. Poďme sa ale pozrieť v čom tkvejú hlavné zmeny u vášnivej Talianky.

Technické zmeny spočívajú jednak v diéte, verzia GTA je v porovnaní so štvorlístkom ľahšia o celých 100 kilogramov. To má na svedomí hlavne slušná nádielka karbónu, komu by však nestačilo, je tu ešte verzia GTAm. Tá má namiesto zadných sedadiel iba lešenie, pardon ochrannú klietku. Tie predné sedadlá sú zas iba škrupiny so šesťbodovými pásmi. Je to vlastne pretekársky špeciál, ale plne schválený do verejnej premávky. Bonusom sú ešte bočné a zadné „sklá“, ktoré sú z lexanu namiesto skla.

Giulia GTA však nie je iba o diéte, na posilku nezabudla. Pod prednou kapotou stále tróni 2,9-litrový twin-turbo šesťvalec, ktorý má korene vo Ferrari. Srdce s konfiguráciou do tvaru V v tomto prípade ale lepšie dýcha, to všetko vďaka výfukovému systému Akrapovič, ktorého koncovky ústia v strede zadného nárazníka. Výkon stúpol na 540 koní (verzia QV – 510 koní), šprint na stovku trvá iba 3,6 sekundy.

Taliansky sedan ešte profituje aj zo spolupráce so spoločnosťou Sauber Engineering, ktorá sa postarala o aktívnu aerodynamiku (napr. aktívny predný spliter). Vylepšeniami prešiel aj podvozok, rozchod kolies sa na oboch nápravách zväčšil o 50 milimetrov, čo prezrádzajú aj rozšírené blatníky. Upgrade sa však odohral aj čo sa týka tlmičov, pružín a silentblokov, takže na kvalitných cestách a tratiach bude o stabilitu postarané.

Exkluzívna kráska so silným temperamentom

Z vizuálnych vylepšení udrie do očí hlavne modifikovaný predný nárazník, ktorý dostal vskutku bohatú nádielku karbónu. Vzadu to taktiež nie je iné, tam tróni veľký difúzor z ktorého trčia už spomínané koncovky výfuku. Ako bonus je na veku kufra karbónový spojler, v prípade GTAm verzie to je pre zmenu veľké krídlo. Giulia obúva 20-palcové s klasickým dizajnom od Alfy.

V interiéri to je športová klasika, teda nádielka uhlíkových vlákien a alcantary. Iná rozpávka už je GTAm, kde chýbajú zadné sedadlá a dokonca aj výplne dverí. Tie sa otvárajú iba jednoduchým textilným pútkom.

Talianska špecialita bude dostupná len v počte 500 kusov, pričom každý šťastný majiteľ si svoj nový poklad preberie od ambasádora značky po boku predchodkyne z roku 1965. Navyše každý dostane pretekársku helmu značky Bell so vzorom Alfy Romeo, pretekársku kombinézu od Alpinestars (kombinéza, obuv, rukavice) a ešte aj ochrannú plachtu Goodwool. Rezervácie už sú otvorené, ceny sa však asi dozvedia iba vážni záujemcovia. Očakáva sa ale, že exkluzívna kráska so silným temperamentom bude rýchlo vypredaná.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: