Menu

Singer Porsche 911 964: Vyvrcholenie

Už keď sme sa dozvedeli aké bude jeho srdce, vedeli sme, že to bude porno. Odvtedy sme iba horeli očakávaním, no a teraz sa naše túžby naplnili. Singer v spolupráci s Williamsom a inými, stvorili automobilový sen, zreštaurované Porsche 911 ktoré dokonale kombinuje modernu a klasiku. Ak vôbec „dokonale“ je dostatočné slovo.

„Čo ak bude Singer reštaurovať a upravovať moje milované 27-ročné Porsche 964 v spolupráci s inžinierskym koncernom Williams, ktorý vzišiel zo sveta F1? Ako by to vyzeralo a ako fungovalo?“ Toto sú otázky, ktoré si položil Scott Blattner pred dvomi rokmi. Doma už má tri kúsky od Singeru a ten, ktorý Vám teraz predstavíme, bude štvrtý. Jeho srdce sme Vám predstavili už dávnejšie, no opakovanie je matkou múdrosti. 

Silné srdce je základ, toto je navyše aj charizmatické.

Singer nespolupracoval pri motore iba s Williamsom, ale aj s motorárskou legendou Porsche – Hansom Mezgerom. Objem je zväčšený na rovné 4 litre, točí zvučných 9000 otáčok a dosahuje výkon 500 koní. Jeho karbónové sanie má odber vzduchu v bočných zadných oknách, výfuk je pre zmenu je vyrobený z Inconelu, čo je zliatina niklu s dobrými vlastnosťami a odolnosťou. Osvedčila sa v kozmonautike aj v pretekárskom odvetví. Vieme jedno – toto srdce má silu aj charizmu.

Pod plechmi sa ukrýva aj iná moderná technika, nie je predsa všetko iba o srdci. Dobre zreteľné sú kolesá, ktoré pripomínajú legendárne Fuchsy, sú to však disky z horčíkovej zliatiny, za ktorými stojí spoločnosť BBS. O kontakt s vozovkou sa starajú pneumatiky Michelin Bespoke Pilot Sport Cup 2, o zastavenie sa pre zmenu postarajú brzdy Brembo. Prenos výkonu má na starosti na mieru vyrobený 6-stupňový manuál od britského špecialistu Hewland. 

Absinthom sfarebná karoséria si zachováva klasické tvary s kačacím krídlom, no mierne úpravy predsa prevedené boli. Všetky boli vykonané s ohľadom na prúdenie vzduchu, ktorý má dopomôcť chladeniu motora, ale aj vylepšenej aerodynamike. Čo však je doležité, je fakt, že hmotnosť nebude vyššia než 990 kilogramov. Stádo piatich stoviek koní tak veľa práce mať nebude. Aby táto kombinácia bola zvládnutelná, tak pri vývoji pomáhal pretekár Marino Franchitti, ale aj novinár Chris Harris.

Interiér kombinuje luxus a ľahkosť v jednom, zo sedadiel sem tam vykúka karbón, tie zadné však rovno nahradila výstuha. Kovové pedále a strohý volant tajnou rečou vravia, že sa pýtajú na okruh, pozornosť si medzitým pýta odhalený mechanizmus prevodovky. Prístrojovke dominuje hlavne koža a karbónový obklad, tak isto ako zvyšku kabíny.

Podobných kúskov ako tento premiérový bude po svete 75, cenovku sme sa ale nedozvedeli. Otázne je, či ju vobec chceme vedieť. V dobrom budeme závidieť štaťstným majiteľom. Keďže sa však blížia Vianoce, tak my napíšeme list Ježiškovi s jediným 500-koňovým prianím. A vy si medzitým vychutnajte túto krásku s absinthom. 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.
Comment 1

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: