Menu

Rok 2016: Prekvapenia bez sklamaní

Rok 2016 sa končí a všetci sumarizujú, hodnotia a robia štatistiky. Nejdeme až tak opakovať, no zhrnutiu tých najlepších momentov sme sa neubránili. Tak sa teda obzrime a zrekapitulujme si, čo nám uplynulý rok priniesol.

Rok 2016 sa pomaly končí a my sa isto pripravujeme na chyby pri písaní dátumu, dávame si predsavzatia, ktoré nesplníme a klameme sami seba, že budeme lepší. Predtým všetkým sa ale trochu obzrime za seba a preberme si, čo všetko nám automobilky priniesli, kam sa zatúlali naše nohy a čo sme sa naučili.

Malý Gašparko, tvrdá práca a dokonalosť

Začať abecedným poradím, alebo to zoradiť podľa výkonu? Nie nie, pustíme to pekne od srdca. A v tom našom sa zakorenila jedna nemecká láska menom BMW. A práve táto automobilka nám tento rok priniesla na svetové trhy najmenšie eMko. Najrýchlejšie písmeno sveta, o ktorom hejteri vravia že zmenilo zameranie z Motoršportu na Marketing. Kecy… V prípade modelu M2 ide síce o najmenší model z M-kových radov, no údajne je tým najzábavnejším. Nevieme sa dočkať momentu, kedy si to preveríme na vlastnej koži.

05

Keď už sme pri tých drobcoch, tak by bol hriech nespomenúť Cayman. V Stuttgarte ho však prekrstili, automobilka sa vrátila k historickému číselnému označeniu 718. Dodatky Cayman a Boxster zostali. Rozlúčiť sme sa žiaľbohu museli so šesťvalcami. Tie boli nahradené fúkanými štvorvalcami.

Spojenie auta a vodiča v jednu dušu aj keď na úkor rýchlosti, to je náš mokrý sen. Vypredaný a s raketovo stúpajúcou hodnotou…

Aby to v Porsche nebolo tak smutné, tak si zlepšime náladu väčšou 911 s prívlastkom R. Historický rodokmeň, časť techniky z GT3 RS a tvrdá práca vodiča. Aby ste boli rýchly, musíte si to zaslúžiť. Atmosférický šesťvalec s objemom 4 litre nad zadnou nápravou v spojení s manuálom. To je to čo si praje každý jeden petrolhead. Spojenie auta a vodiča v jednu dušu aj keď na úkor rýchlosti, to je náš mokrý sen. Vypredaný a s raketovo stúpajúcou hodnotou…

06

V Nemecku ešte chvíľu zostaneme a spomenieme nástupcu rekordného, ale i neuveriteľne stratového Bugatti Veyron. Novinka s názvom Chiron je opäť ukážkou techniky, štýlu a rovnako exkluzivity. Áno, rýchlostných rekordérov je tu nespočet. Ale iba Bugatti vás odvezie zo škandinávskych fjordov, cez zasnežené Alpy až do španielskych letovísk v absolútnom luxuse a s nekonečnou noblesou. Kráľ automobilového sveta môže byť iba jeden a nemusí byť najrýchlejší. Nemusí sa biť o prvenstvo ako chlapci za plotom základnej školy. Jemu stačí postávať v diaľke a vychutnávať si obdivné pohľady spolužiačok.

Z Nemecka si to teraz namierime do mekky štýlu, ktorou je v prípade automobilov nepochybne Taliansko. Autá, ktoré možno nie sú technicky dokonalé, no sú bohyňami. Ich krivky sú už desiatky rokov mokrým snom milovníkov áut. A to spĺňa i Alfa. Už. Nová Giulia poteší oko aj v obyčajnej naftovej verzii, ale verzia QV s 510-koňovým šesťvalcom a vrtkým zadkom si vás proste získa. Kašlite na predsudky o Alfe, bežte a kúpte si ju.

08

Posledný jednorožec, posledné svojho druhu. Prepĺňaná a hybridná budúcnosť už klope na dvere aj v Maranelle.

Aké by to ale bolo Taliansko bez Ferrari? Hybridné LaFerrari je pekné to áno, F12-tka taktiež. No práve druhé spomenuté s prívlastkom „tdf“ si získalo naše srdce. Brutálny vzhľad, aktívna aerodynamika a 780 koní z atmosférického dvanásťvalca. Posledný jednorožec, posledné svojho druhu. Prepĺňaná a hybridná budúcnosť už klope na dvere aj v Maranelle.

Najlepšie novinky zakončíme na britských ostrovoch, kde Aston Martin nasadil nový dizajnový jazyk a techniku modelom DB11. Ideálny automobil britského džentlmena (a agenta 007 pravdaže). Novinka sa nestratí na okruhu a večer keď zastavíte pred Royal Opera House v Londýne, tak vás zaplavia všetky pohľady i blesky fotoaparátov. Prepĺňaný dvanásťvalec si našťastie zachoval typickú charizmu a britské gétéčko sa v modernom svete nestratí.

Potulky petrolheada

Uplynulý rok nebol chudobný ani pre nás. Nepribudlo nám síce v garáži BMW M4, no aspoň sme v jeden pekný deň skúsili čo dokáže. Aby sme sa iba nebláznili, tak sme okúsili aj pohodlie francúzskej bohyne menom DS5.

bmw-m4

Nie je to však iba o jazdení, je to aj o ľuďoch. Pravidelne sme sa stretli s ľuďmi z Road Life, jednoducho ľudia s rovnakou diagnózou – petrolhead. Každému dobre padne, keď sa môže stretnúť a porozprávať sa s ľuďmi, ktorí ho chápu a s ktorými si rozumie.

Tomáš si v júni odbehol do jeho obľúbenej Prahy, no tentokrát to spojil aj s podujatím Legendy. Ďalší ročník, ďalší úspech a ja som mu potíšku závidel. Ale to prešlo, len čo som nasadol do lietadla smer Londýn a následne si užil štyri dni automobilového raja menom Festival Rýchlosti v Goodwoode. Tvárou v tvár osobnostiam motoršportu a legendárnym automobilom. Verte mi, to chcete zažiť. A keď to už zažijete, tak si to chcete zopakovať.

02

O zaujímavé podujatia však nie je núdza ani na Slovensku. Nemyslíme teraz rôzne tuning zrazy a podobne. Vyzdvihol by som podujatie menom German Cars Meeting, ktoré sa uskutočnilo na SlovakiaRingu. Zraz pôvodne zameraný na výhradne nemecké značky sa opäť rozrástol, program bol pestrejší a myslím, že ten kto sa zúčastnil nebol sklamaný. Veď kto by aj bol, keď sa na jednom mieste stretli kúsky od Škody 130RS cez BMW M3 CSL až po Porsche 918 Spyder.

Budeme sa snažiť Vám prinášať nezvyčajný obsah s emóciami a úprimnosťou.

Nezaháľal ani Samo, ktorý v rámci svojho výletu do Dánska zažil príjemné i menej príjemné veci. K tým pozitívnym patrí určite malé talianske nebo, ktoré objavil. Veď sa presvedčte sami, ja by som bol ako v siedmom nebi. No to zďaleka nie je všetko, viac Vám ukáže na jeho YouTube kanáli.

10

Aby toho nebolo málo, tam sme sa dokonca osobne zoznámili s novým slovenským superšportom menom Brutal. Jeho tvorcovia sa so svojim dielom ukázali v obchodnom centre Bory no i na Nitrianskom autosalóne. V najbližšej dobe vám o ňom prinesieme viac informácii, máte sa na čo tešiť.

Roky sa lámu…

Tak tak, roky sa lámu, jeden strieda druhý a ja dúfam, že som vás týmto článkom neunudil. Na začiatku som spomínal predsavzatia. My budeme skromní a budeme sa snažiť Vám prinášať nezvyčajný obsah s emóciami a úprimnosťou aj ďalej.

 
Na záver Vám želáme Šťastný a úspešný Nový rok 2017. Nech Vám to poriadne jazdí 😉

 

Zdroj fotografií: Radoslav Belák, Samuel Naniaš

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: