Menu

Porsche Panamera GTS: Zlatá stredná cesta

Porsche nedávno vylúčilo zo svojho portfólia všetky naftové modely, čomu sme sa úprimne potešili. Dotklo sa to prevažne SUV od tejto automobilky, avšak dané rozhodnutie ovplyvnilo aj konzervatívnejšiu Panameru. Do jej radov ale teraz prichádza variant s označením GTS.

 

Vyhotovenie GTS sa stáva stredom ponuky modelu Panamera tým, že sa stavia medzi šesťvalcovú verziu 4S a najvýkonnejšie Turbo s dvakrát prepĺňaným osemvalcom. Zákazníci si budú môcť variant GTS objednať buď ako klasickú limuzínu, alebo karosársky variant shooting break s názvom Sport Turismo.

Systém PASM bol rekalibrovaný v prospech lepšej dynamiky a agility.

Pod kapotou Panamery GTS pracuje dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom štyri litre, výkonom 343 kW ( 430 koní) a krútiacim momentom 620 Nm. Oproti predchodkyni to je nárast o 15 kW(20 koní) a 100 Nm. O prenos sily sa stará dvojspojková prevodovka PDK s ôsmimi stupňami a pohon všetkých kolies. S balíkom Sport Chrono je šprint na stovku záležitosťou 4,1 sekundy.

O správny kontakt s vozovkou sa stará vzduchový podvozok s trojkomorovou technológiou, ktorý je v prípade varianty GTS štandardom. Svetlá výška je o 10 milimetrov nižšia a systém PASM bol rekalibrovaný v prospech lepšej dynamiky a agility. Za 20-palcovými diskami sa ukrývajú 390 milimetrové (vzadu 365 mm) brzdové kotúče, takže skrotiť výkon osemvalca by nemal byť problém.

Exteriér variantu GTS je vyšperkovaný čiernymi detailami a nechýba trojpísmenkové označenie v rovnakej farbe. V interiéri vládne alcantara a hliník, samozrejmosťou sú možnosti individualizácie, v rámci ktorých sa dá zvoliť i podfarbenie budíkov prístrojovky alebo farba prešívania. Premiéru v celom portfóliu modelu Panamera však má head-up displej. Z príplatkovej výbavy sa dá ešte vyzdvihnúť voľba natáčania zadných kolies.

Na záver iba dodám, že variant GTS je v prípade klasickej Panamery na domácom trhu ocenený na 138 493 Eur, zatiaľ čo praktické Sport Turismo začína na čiastke 141 349 Eur. Kedy sa títo praktickí atléti objavia na trhu zatiaľ známe nie je.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: