Menu

Porsche 911 GT3 RS: Jednoducho strop

Ešte máme čerstvo v pamäti, keď Porsche predstavilo svetu zatiaľ poslednú generáciu variantu GT3, a už sa automobilka pripravuje na príchod úplne novej 911-ky. Len momentík, niečo nám tu chýba… nebojte, GT3 RS už prichádza.  Opäť rýchlejšie a výkonnejšie. 

Novinku Porsche prezentuje vo výraznom laku s odtieňom Hulkovej pokožky, no tipujeme, že ani zvyšné voľby nebudú práve nudné. Celé GT3 RS predsa pôsobí na cestách nadpozemským dojmom, ani tentokrát tomu nebude inak. Vzhľad vylepšuje prepracovaný predný nárazník, nové vstupy vzduchu na kapote a nechýbajú ani zmeny v zadnej časti, ktorej (opäť) dominuje doslova obrovské prítlačné krídlo. To bolo prepracované taktiež, no a výsledkom všetkých zmien by mala byť skutočne vylepšená aerodynamika. 

Plochý šesťvalec s objemom štyri litre. Bez turba a s obmedzovačom v stratosférických 9000 otáčkach! 

S odporom vzduchu sa popasuje stádo 520 koní, ktoré zo seba vydoluje plochý šesťvalec s objemom štyri litre. Bez turba a s obmedzovačom v stratosférických 9000 otáčkach. Výkon smeruje výhradne na zadné kolesá prostredníctvom automatu PDK, manuál sa akosi nespomína. V prospech ovládateľnosti je na zadnej náprave vylepšený systém natáčania kolies, ktoré obúvajú pneumatiky so šírkou 325 milimetrov a priemerom 21 palcov. Predné sú o palec menšie a široké 265 milimetrov. 

Pri plnej akcelerácii vyrazí eReSo na stovku iba za 3,2 sekundy a je schopné uháňať rýchlosťou 312 km/h, čo je o 2 km/h viac než predchodca. Drobnosť, ale pri „honení ega“ poteší. Ešte väčšiu radosť urobí pritlačenie do sedadiel, ktoré mimochodom majú karbónovú kostru. 

Bonusom sú disky z horčíka, ktoré majú hodnotu približne ako jednotkové BMW.

Pre okruhovo zaujatých fajnšmekrov je k dispozícii balík Clubsport, ktorý zahŕňa ochranný rám, 6-bodové pásy, hasiaci prístroj a prípravu pre odpojovač batérie. Stále málo? Nech sa páči, Weissach paket. Ten sa postará o slušnú diétu, keďže obsahuje komponenty interiéru, exteriéru ale i podvozka z uhlíkových vlákien. Bonusom sú disky z horčíka, ktoré majú hodnotu približne ako jednotkové BMW. Aj keď iba v základnej výbave. Ich prednosťou ale je vskutku nízka hmotnosť, celkovo sa vďaka balíčku Weissach hmotnosť zníži až na 1430 kg. 

Tak ako? Zapáčilo sa Vám? Dobrou správou je, že Porsche už prijíma objednávky. Cena začína na hodnote 195 137 EUR, je však veľmi pravdepodobné, že ceny vyletia nahor. Ak totiž nepríde špeciálna edícia modelu 911, tak sa v prípade GT3 RS jedná o posledného zástupcu generácie 991.2. A šepká sa, že pôjde o poslednú Gé Té Trojku s atmosférickým motorom. Tak sa poponáhlajte. 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: