Menu

Porsche 911 Carrera Cabriolet: Tradícia už od 1981

Už od roku 1981 sa tiahne tradícia otvorenej devätstojedenástky a ani jej najnovšia generácia sa tradícii nevymyká. Rozdielov tak ako v prípade kupé veľa nie je, veď predsa zmeny sú nepriateľom tradícii. A tie zmeny čo nastali sú prospešné.

V poradí už ôsmu generáciu Porsche 911 sme spoznali iba nedávno, no a takto uprostred zimy spoznávame i jej otvorený variant s plátenou strechou. Tak ako McLaren 720S Spider alebo Bentley Continental GT Convertible by mala doraziť práve na jar.

Automobilka neopustila koncept plátenej strechy a pevnejšie vyhotovenie zostáva vyhradené pre variant Targa. V prípade novinky je celá strecha vystužená prvkami z magnézia, ktoré sa starajú o pevnosť a stabilitu strechy vo vysokých rýchlostiach. Plátno je možné zložiť za jazdy (do 50 km/h) a celý proces trvá iba 12 sekúnd, čo je oproti predchodcovi rýchlejšie vďaka prepracovanej hydraulike.

Dizajnové zmeny v porovnaní s kupé generácie 992 nie sú nejak dramatické, v podstate sa pozmenila iba zadná časť. Rozšírila sa o 44 milimetrov a kryt plátenej strechy je modifikovaný, logicky, kupé ho nepotrebuje. 

Zmeny sú predsa nepriateľom tradícií

Tak ako u kupé, rovnako aj v prípade kabrioletu sú na úvod k dispozícii dve verzie: Carrera S a Carrera 4S. Oba varianty majú pod zadnou kapotou prepĺňaný plochý šesťvalec s objemom 3 litre a výkonom 450 koní. Zadokolka vyrazí na stovku za 3,9 sekundy (so Sport Chrono balíkom za 3,7 s) a dosiahne maximálnu rýchlosť 306 km/h. Verzia 4S s pohonom všetkých kolies je o desatinku sekundy rýchlejšia ale dosiahne maximálne tempo „iba“ 304 km/h.

Pozmenené uloženie motora sa údajne postaralo o lepšiu torznú tuhosť kabrioletu a vôbec prvýkrát je pre otvorenú verziu dostupný systém PASM (Porsche Active Suspension Management). Zahŕňa kratšie a tvrdšie tlmiče, pevnejšie stabilizátory a šasi bolo znížené o 10 milimetrov. Karoséria je s výnimkou prednej a zadnej časti vyrobená z ľahšieho hliníka.

Dizajn interiéru aj multimediálne/asistenčné systémy si kabriolet prevzal z modelu kupé. Ešte raz by som vypichol tzv. Wet Mode, kedy Porsche samo detekuje vlhkosť na vozovke a navrhne vodičovi prispôsobiť bezpečnostné systémy a nastavenie vozidla podmienkam na vozovke. Bližšie sa s novou 911 aj v otvorenom variante hádam spoznáme čoskoro.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: