Menu

Nové Porsche 911: Výkonnejšie, rýchlejšie a digitálne

Svetlo sveta uvidela už v poradí ôsma generácia Porsche 911 s kódovým označením 992. Základ zostal viac menej rovnaký, no je opäť výkonnejšia, rýchlejšia a podľahla dnešnej modernej dobe. Digitalizácia neminula ani klasiku zo Stuttgartu. Ako prvé sa svetu predstavujú varianty Carrera S a 4S.

Legendárna silueta je zmenená iba minimálne a bočný profil si stále zachováva klasickú líniu, ktorej sa Porsche drží už pár desiatok rokov. Zároveň tu však cítiť aj závan budúcnosti, o ktorý sa stará napríklad optika predných LED svetlometov. Predná časť auta je o 45 milimetrov širšia a má trochu ostrejšie rysy. Zadná časť bola takisto prepracovaná, kde je navýraznejšou zmenou spracovanie LED svetiel, ktoré sú prepojené po celej šírke a tvoria tak súvislý pás osvetlujúci aj nápis Porsche v zadnej časti. To je pekným odkazom na modely, ktoré tu boli od konca sedemdesiatych rokov až do nástupu generácie 996. Pozmenené je i spracovanie krytu motora s tretím brzdovým svetlom a väčšieho výsuvného krídla. 

Tradičnej bočnej siluete dominujú 20-palcové kolesá na prednej náprave, zadná obúva až 21-palcové papuče. Klučky dverí sú zapustené a vysúvajú sa po odomknutí. Po otvorení sa odhalí inovovaný interiér so zameraním na vodiča. Ten má pred sebou vynovený volant a (stále) analógový otačkomer, po ktorého bokoch sídlia dva displeje. Ďalší, tentokrát farebný a dotykový displej s uhlopriečkou 10,9 palcov sa usadil v modernizovanej centrálnej konzole. Tá pôsobí počtom ovládacích prvkov celkom skromne, no ešte skromnejšie pôsobí doslova miniatúrny joystick automatickej prevodovky. Športovo založeným fanúšikom to, spolu s tlačidlom „M“ (manuálny režim) namiesto posunutia páky nabok do pozície M, veľmi po chuti nebude. Nezabúdajme ale, že Carrera je stále viac GT-čko, než vyslovene športové auto. 

Dúfame však, že Porsche zachovalo aj zameranie na puristov a ich športové chúťky. 

Parametre športového auta tu však máme, koniec koncov prepĺňaný šesťvalcový boxer s objemom 3 litre disponuje maximálnym výkonom až 331 kW (450 koní). To je oproti eSku v predchádzajúcej generácii nárast o slušných 30 koní. O navýšenie výkonu sa postaralo prepracované vstrekovanie paliva, pozmenené umiestnenie turbodúchadiel a modifikované chladenie stlačeného vzduchu. S motorom spolupracuje inovovaná 8-stupňová prevodovka PDK. Verzia S vyrazí na stovku za 3,7 sekundy, štvorkolka 4S to zvládne ešte o desatinku rýchlejšie. Maximálne tempo však je vyššie u zadokolky, konkrétne 308 km/h, 4S dosiahne „iba“ 306 km/h. 

Stuttgartská novinka je plná moderných technológii, z ktorých sa oplatí vypichnúť tzv. Wet Mode – mód, ktorý napomôže hlavne v daždivých podmienkach. Rovnako sa v modelovom rade 911 predsatvuje po prvý krát systém Night Vision Assist s termovíziou. Nechýba navigácia so zberom dát „z roja“, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie a podobné bezpečnostné vychytávky. Dúfame však, že popri nich Porsche zachovalo aj zameranie na puristov a ich športové chúťky. 

Na záver si ešte pripomeňme, že novinku (varianty S aj 4S) už je možné objednať. Zadokolka vás vyjde v Nemecku na 120 125 Eur, štvorkolka je ocenená na 127 979 Eur. 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: