Menu

Nové BMW radu 7: Herr Präsident!

Vlajková limuzína z Mníchova sa vrátila na trh v novom šate a späť je aj královská motorizácia. Vylepšenia sa odohrali na poli dizajnu aj techniky, takže sedmičkový rad je opäť čerstvo pripravený postaviť sa konkurencii.

Z dizajnovej stránky je nové BMW radu 7 skôr evolúciou, než revolúciou. Šírka a výška zostali nezmenené, ale do dĺžky narástla sedmička o 22 milimetrov. Opäť budú na výber dve karosárske verzie, tá predĺžená má v prospech zadných pasažierov o 14 centimetrov dlhší rázvor. Predná maska upúta v prvom rade o 40% väčšími ľadvinkami, ktorej sekundujú užšie svetlomety. Takáto kombinácia bude možno spočiatku pôsobiť zvláštne, no zvykneme si. Svetlomety v základnej výbave používajú LED technológiu, za príplatok si zákazníci môžu dopriať laserové svetlomety BMW Laserlight s dosvitom až 560 metrov.

Bočná silueta pôsobí skutočne masívne a lišta výduchov Air Breather plynulo prechádza až pod zadný pár dverí. Zadná časť je dosť prepracovaná a po vzore BMW X7 zadné svetlá spája linka LED pásu, ktorý slúži aj ako denné svietenie. Koncové svetlá sú užšie o 35 milimetrov, chvália sa 3D grafikou a takisto využívajú LED technológiu. Čo bolo ubrané na svetlách, to pribudlo na koncovkách výfuku. Tie sú širšie a sú tiež prepojené, ale tentokrát to je chrómová linka.

Interiér limuzíny podedil architektúru najnovších modelov značky, hlavne čo sa týka prístrojového štítu a stredovej konzoly. Volant prešiel redizajnom a v ponuke pribudli nové možnosti vyhotovenia povrchu palubnej dosky. Čalúnenie tvorí koža Nappa s lichobežníkovým prešívaním, pričom vzadu nájdeme vskutku luxusné kreslá. Zadní pasažieri si môžu takisto vychutnávať multimédiá a ovládať systémy automobilu pomocou 10-palcových dotykových obrazoviek pred sebou.

Za príplatok je k dispozícii výkonný audiosystém Bowers and Wilkins, ktorému napomôže aj výrazne lepšia zvuková izolácia v oblasti B-stĺpikov, blatníkov a krytov bezpečnostných pásov. Samozrejmosťou sú akustické sklá. Vypichnúť sa dá ešte panoramatická strecha s ozdobným osvetlením. 

Pod kapotu sa po pauze vrátila kráľovská motorizácia V12

Šoféra poteší štandardne dodávaný BMW Live Cockpit Professional s navigáciou, plne digitálnou 12,3-palcovým prístrojovým štítom a s 10,25-palcovou obrazovkou infotainmentu Control Display s modernou grafikou. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 sľubuje rýchly prístup k nastaveniam a funkciám, široké možnosti individuálneho nastavenia obrazoviek ako aj viac spôsobov ovládania cez dotykovú obrazovku, ovládač iDrive Controller, tlačidlá na volante, hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant slúži ako digitálny asistent a ovláda sa hlasovými povelmi. Osviežujúce a relaxačné programy plus tri zážitkové režimy Experience Mode so špeciálnym nastavením osvetlenia, klimatizácie, vôní, masážnej funkcie sedadiel, tienenia, vykurovania či ventilácie sedadiel ponúknu pasažierom pocit ako vo wellnes centre.

Je čas sa pozrieť aj pod kapotu, kde sa po pauze vrátila kráľovská motorizácia. Dvanásťvalec s objemom 6,6 litra dostal filter pevných častíc, no jeho výkon klesol na 585 koní. Nuž, daň Bruselu si vyžiadala svoje následky. Najviac však automobilka BMW vyzdvihuje modifikovanú verziu osemvalca s objemom 4,4 litra. Po zmenách produkuje výkon 523 koní (+60 k) a krútiaci moment 750 Nm (+100 Nm). Vo verzii 750i xDrive zaručuje osemvalec šprint na stovku iba za 3,9 sekundy.

Do predaja hneď v úvode príde aj hybridná verzia, ktorá kombinuje upravený šesťvalec (280 koní) a elektromotor (113 koní). Energia sa uskladňuje v novom type lítium-iontovej batérie, Bavori však zatiaľ nezverejnili hodnoty dojazdu. Spolupráca oboch pohonných jednotiek sa postará o šprint na stovku za 4,9 sekundy, takže únikové manévre politikov budú naozaj rýchle.

Základnou motorizáciou bude trojlitrový naftový šesťvalec s radovým usporiadaním, ktoré môžu dostať až štvoricu turbodúchadiel. To sa týka výhradne verzie 750d/Ld xDrive s výkonom 400 koní. Nižšie bude postavená motorizácia 740d/Ld xDrive naladená na 320 koní a základom bude 730d/Ld xDrive s výkonom 265 koní.

Modernizáciou prešli aj podvozok a prevodovka. Štandardom sa stáva osemstupňový automat, ktorý radí ešte jemnejšie a rýchlejšie než doposiaľ, už v základe dostane funkciu Launch Control. Hybridná verzia bude využívať špecifickú verziu prevodovky Steptronic s upravenou spojkou.

Na začiatok bude k dispozícii päť rôznych verzií, štyri s pohonom všetkých kolies a jedna zadokolka. Tešiť sa môžeme na luxusné dizajnové vyhotovenie Design Pure Excellence ale i športovo ladený M Sport balík. Čierne doplnky zariadi už tradične línia Shadow Line, no a zabúdať netreba na oddelenie BMW Individual, ktoré je pripravené splniť všetky túžby majetných zákazníkov. Ceny v Mníchove zatiaľ nezverejnili, na to si ešte vlády a prezidenti musia počkať.

 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: