Menu

Nissan GT-R50: Godzilla na kozmetike

Nissan síce nie je práve ukážkou prémiovej automobilky, no pri poslednej novinke niečo exkluzívne predsa len bude. Nepredbiehajme však, k cenovke sa dostaneme až neskôr. V prvej polovici roka sme na Festivale Rýchlosti v Goodwoode spoznali doslova umelecký koncept Nissanu GT-R s jednoduchým prívlastkom 50. Od konceptu sme sa však dostali k sériovej verzii, ktorú sme spoznali práve teraz.

Nissan GT-R50 vznikol pri príležitosti 50. výročia automobilky Nissan a dizajnového štúdia Italdesign na základe modelu GT-R Nismo. Práve spomenuté štúdio sa postaralo o kompletný redizajn športového automobilu, ktorý dostal vskutku odvážne krivky. Prednej časti dominuje doslova obrovská papuľa, v ktorej horných rohoch sa usadili upravené svetlomety so štyrmi LED pásmi. 

Cena? Srdcervúcich 990-tisíc Eur bez dane!

Bočnú časť zdobí upravený výduch medzi prednými blatníkmi a dverami, karbónový prah s označením modelu a nové disky kolies v čiernom vyhotovení. Zadné okno a strechu tvorí plutva, na ktorej konci je umiestnené tretie brzdové svetlo. Pod ním sa zvažuje upravené zadné sklo a na konci dominuje výsuvné zadné krídlo. Zadná časť je vskutku umeleckou skulptúrou, z ktorej vystupujú zadné LED svetlá a karbónový difúzor. 

Detaily ako predná maska, bočný výduch alebo zadná časť zostali zaodeté v zlatom laku, rovnako  ako to bolo v prípade konceptu prezentovaného v Goodwoode. Šedý odtieň na ostatných častiach karosérie však nahradil príjemný modrý odtieň. Uvidíme s akými konfiguráciami prídu prípadní majitelia. 

Apropo, exemplárov modelu GT-R50 vznike iba 50, takže prípadní záujemcovia by sa mali poponáhlať. Cena? Srdcervúcich 990-tisíc Eur bez dane!

Aby to nebolo iba o dizajne, tak zmien sa dočkal aj interiér a technika. Kabíne dominujú karbón s alcantarou, pričom luxusný vzhľad a bohatosť interiéru sériováho GT-R sa pominuli. V prípade limitovanej edície je kokpit pomerne skromný, čo dokazujú napríklad pútka namiesto kľučiek alebo športové (takmer)škrupiny namiesto luxusných kožených kresiel. Vodič má pred sebou dominantný otáčkomer, v strede to je obrazovk infotainmentu a panel klímy. Pod tým všetkým je ešte skupinka páčkových prepínačov pre deaktiváciu trakčnej kontroly a podobné čary. 

Pod kapotou je stále dvakrát prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 litra, po úpravách ale produkuje výkon 710 koní. Krútiaci moment stúpol zo slušných 652 Nm na slušnejších 780 Nm. Popri náraste výkonu bola zosilnená prevodovka aj s diferenciálmi a hnacími hriadeľmi, ktoré taktiež boli vylepšené. Sériový podvozok bol nahradený plynulo nastaviteľným systémom od firmy Bilstein a o zastavenie sa postarajú vylepšené brzdy Brembo. 

Mnohí si povedia, že takmer milión Eur bez dane za Nissan je vskutku nehorázna čiastka, dlho sa však svetu neukázalo niečo podobné. Pri jeho predstavení v Goodwoode som ani nečakal, že by z toho vznikla „sériová“ verzia, navyše s úplne minimálnymi zmenami. I keď, milión Eur kedysi platili ľudia za Bugatti Veyron a verejnosť sa chytala za hlavu… 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: