Menu

Mercedes – AMG G63: Boss modernizuje

Mercedes-Benz triedy G bol odjakživa terénnou legendou, no jeho nabrúsený variant bol predurčený do rúk boháčov, ktorí ho radi nechávajú odpočívať pred nákupnými centrami. Stále hranatá krabica triedy G sa nedávno predstavila vo svojej novej generácii. Vizuálne iba omladená, ale technicky znovuzrodená. Teraz však túto novú generáciu spoznávame aj s podpisom divízie AMG, pozrime si, ako ju zmenila doba.

Nové Géčko vyzerá v základoch veľmi podobne ako predchádzajúce generácie, legendy sa predsa nemenia. Našťastie vyzerá dosť sviežo a cítiť závan nových technológií, avšak ak by som ich mal menovať, tak by to bolo dlhšie čítanie než ženské romány. Zamerajme sa teda výlučne na highlighty verzie AMG. 

Svalnaté Géčko bude ľahko identifikovatelné podľa novej „Panamericana grill“ mriežky chladiča, väčších otvorov v nárazníku alebo LED svetlometov. Ochranný rám na prednom nárazníku sa mi dosť pozdáva, uvidíme však čo na to testy NCAP a ochrana chodcov. Za 22-palcovými kolesami sa ukrývajú dierované kotúče s červenými brzdičmi a výrazným (rozumej: hlučným) poznávacím znakom bude i dvojica výfukových koncoviek vyvedených pred zadnými kolesami. 

K dispozícii bude aj takzvaný Night package balík, ktorý bude charakteristický svetlometmi s tmavým podkladom, zatmavenými smerovkami a zadnými svetlami, no a nakoniec fóliou na zadných sklách. Ako inak, tmavou. 

Na stovku sa rozhýbe Géčko iba za 4,5-sekundy! Videli ste už rýchlejší panelák?

Karoséria triedy G je o 55 percent pevnejšia než u predchodcu, o čo sa napríklad postarala aj laserom zváraná strecha. Ďalšie vychytávky? Bočné a zadné dvere dostanú špeciálnu fóliu, vďaka ktorej sa pri hlbokom ponore voda nedostane dnu. Žeby doteraz majiteľom Géčkových AMG zatekalo pod nohy? Rovnako i povrch rámu, karosérie a podlahy dostali špeciálny povlak, torý ich má chrániť pred nepriazňami počasia (sneh, soľ, voda, piesok…). Čakal som, že to už je dávno samozrejmosť. 

Pohonnou jednotkou stále zostáva osemvalec, avšak časom a vplyvom emisných regulácií sa jeho objem zmenšil a pribudli mu turbá. Pod kapotou novinky tak sídli agregát s objemom štyri litre, a dvomi turbami, ktoré sú umiestnené práve uprostred véčka. To všetko pre jeho kompaktnosť a lepšiu odozvu na plyn. „Eko“ opatrenia však nechýbajú ani tu, pri nízkej záťaži sa dokážu odpojiť valce číslo dva, tri, päť a osem. Určite aj nejaký Štart-stop systém nájdeme. 

Každopádne prepĺňaný osemvalec produkuje výkon úctyhodných 585 koní a krútiaci moment 850 Nm. Ten putuje na nápravy prostredníctvom 9-stupňového automatu, pričom na stovku rozhýbe géčko iba za 4,5-sekundy. Videli ste už rýchlejší panelák? Maximáka je limitovaná na 220 km/h, v prípade balíka AMG Driver’s package to je až 240 km/h. 

Pravdupovediac sa mi práve takýto interiér ku Géčku nehodí, ale veď aj tak nepatrím medzi hlavnú kúpnu skupinu.

Prebytok výkonu sa snaží krotiť pohon všetkých kolies AMG Performance 4Matic, ktorý delí silu v pomere 40:60 v prospech zadných kolies. Podvozok dostal dodatočné stabilizátory spolu s výstuhou v priestore motora, ktoré redukujú krútenie karosérie a predná náprava dostala nezávislé zavesenie s dvojitými lichobežníkmi. O vynikajúci kontakt s povrchom  sa starajú i adaptívne tlmiče. 

Je tu však nádej i pre tých, ktorí by sa rozhodli vziať Géčko AMG mimo spevnených ciest. Stále má trojicu uzamykateľných diferenciálov, redukciu prevodovky a čerešničkou na torte sú už len tri módy navyše: Sand, Trail a Rock. 

I napriek drsnému výzoru a nespochybnitelným schopnostiam v teréne, si géčková trieda svojich pasažierov hýčka. Kvalitná koža a iné luxusné materály sú samozrejmosťou, v najnovšom vydaní sa ešte pridáva dvojica obrovských displejov a nová architektúra palubnej dosky. Pravdupovediac sa mi to práve ku Géčku nehodí, ale veď aj tak nepatrím medzi hlavnú kúpnu skupinu. Tá si môže novinku naživo vychutnať na autosalóne v Ženeve, objednať si ju môžu už v marci a na cesty sa prvé kusy dostanú v júni tohto roku. 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: