Menu

Nová Mazda CX-5 sa ukázala svetu

Mazda na výstavisku v Los Angeles predstavila druhú generáciu SUV menom CX-5. Čo je dobré, to netreba meniť. V zmysle týchto slov tak hirošimská automobilka zvolila skôr evolúciu než revolúciu.

Mazda CX-5 bola pre japonskú automobilku prelomovým modelom, keďže s ňou značka uviedla dizajnový jazyk Kodo i technológiu SkyActiv. Obe riešenia si časom privlastnili všetky modely a výrobca sa to iba vyplatilo. Po piatich rokoch ale nastal čas na výmenu, ktorá sa nesie v znamení kozmetických zmien.

01

Nová generácia CX-5 výzorom nikoho neprekvapí, keďže hlavné rysy zostali zachované. Dizajnéri však pridali jemne ostrejšie tvary a celkovo sa novinka delí o podaktoré rysy s najnovšími súrodencami. SUV dostalo jemnejšiu výplň mriežky chladiča, okolo ktorej sa tiahne chrómovaný lem tiahnuci sa až k svetlometom. Logo automobilky pravdepodobne ukrýva techniku adaptívneho tempomatu.

Predne svetlomety dostali pozmenený tvar s diódami a prednú optiku dopĺňajú ešte drobné hmlovky v prednom nárazníku, ktorý si taktiež prešiel redizajnom. Zadná časť auta po novom pôsobí mohutnejšie, za čo môžu v istej miere aj menšie koncové svetlá. Celkové proporcie auta však pôsobia dynamickým dojmom, čo umocňuje i spojler na veku kufra.

Inováciami prešla i palubná doska, ktorej dominuje prístrojový štít s tromi okrúhlymi tubusmi a displej multimediálneho systému posadený na vrchnej časti palubovky. Celková architektúra interiéru sa však tiež statočne hlási k rodine menom Mazda.

06

Podľa fotografií pôsobí kabína hodnotným dojmom a to hlavne vďaka koženému čalúneniu a prvkom s kovovým vzhľadom. Japonci taktiež ponúknu slušnú výbavu, kde bude samozrejmosťou aktuálny multimediálny systém. Za povšimnutie však stojí aj adaptívny tempomat, volič jazdných režimov alebo bezklúčové štartovanie.

Prekvapenie sa nakoniec nekoná ani pod kapotou, pohonné jednotky sú totiž totožné s predchodcom. Benzínové motory SkyActiv-G sú zastúpené dvojlitrovým štvorvalcom a následne silnejším 2,5-litrovým motorom. Nafta je zatiaľ dostupná ako 2,2-litrový turbodiesel SkyActiv-D.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: