Menu

Legendy 2018: Predohra Festivalu Rýchlosti

Áno presne tak, automobilová slávnosť Legendy v Prahe sa dá nazvať akousi predohrou k Festivalu Rýchlosti v britskom Goodwoode. Koná sa približne mesiac pred ním a má tendenciu stať sa vskutku výraznou akciou (nielen) v stredoeurópskom regióne. Tento ročník však priniesol jednu podstatnú zmenu. Ste zvedaví akú? Čítajte ďalej.

 

Jubilejný piaty ročník slávnosti Legendy zmenil svoje pôsobisko a opustil príjemný areál Psychiatrickej liečebne v Bohniciach. Výstavisko Holešovice sa na prvý pohľad mohlo zdať ako sklamanie, no po vytriezvení z prvých dojmov je aj môj názor iný.

Ako po minulé roky dostali svoj priestor jednotlivé automobilové kluby, takže o rôznorodé exponáty vskutku nebola núdza. Najväčšími lákadlami pre návštevníkov ale boli expozície v predných častiach výstaviska. Hneď po vstupe bola príjemným uvítaním, nielen pre pamätníkov, expozícia s názvom 100 let republiky, kde boli vystavené automobily a motocykle od československých prvopočiatkov výroby až po modernejšie exponáty. Vizuálnou dominantou bol sklápač Tatra Phoenix v limitovanej verzii Präsident, ktorý vznikol na počesť 120. výročia ich prvého automobilu (NW Präsident) so spaľovacím motorom.

Následne som sa presunul do Pavilónu Inspirace, kde sa konali krátke 15-minútové rozhovory a prezentácie, hostia si mohli pochutnať na dobrej káve, alebo sa pokochať nádherným superšportom Pagani Huayra. Tomu stál po boku legendárny Mercedes-Benz 300SL Gullwing, a o kúsok ďalej rad starších pohonných jednotiek AMG aj s takzvanou „Červenou sviňou“.

Z pavilónu Inspirace som sa prešiel expozíciou Mercedesu k pavilónu s názvom Elegance, kde bolo vystavených 50 špičkových exemplárov, od trojkolky Benz s prvým spaľovacím motorom, cez nádherné Maserati 3500 GT až po brutálne Ferrari 599XX s 599GTO a F12tdf po boku. Exempláre boli vybrané pod taktovkou špecialistov, ktorí pracujú na projekte Národného motoristického múzea v Prahe.

Legendy majú veľkú šancu stať sa jednou z top akcií tohto druhu v Európe.

Približne v strede výstaviska okolo Křižíkovej fontány sa dalo príjemne najesť, no zaujímavejšia bola iste expozícia Mercedesu-AMG s ťahákom v podobe hyperšportového Project One. Môj obdiv si ale získalo i legendárne SLS AMG, alebo AMG GT R. Neďaleko sa nachádzala takzvaná Speed Arena, kde sa jednak predviedli akrobati na motorkách, tak i štvorkolesové počiny. Tie boli rozdelené do viacerých kategórií, ako produkčné vozy, vozidlá AMG, a pretekárske automobily. Nebola núdza o dychberúce kúsky a jazdci autá skutočne nešetrili. To prinieslo aj svoju daň v podobe starej Octavie, ktorá šla cez strechu, alebo veľmi blízke stretnutie stromu so zadným nárazníkom Mercedesu-AMG E63S.

V porovnaní s Bohnicami mi tohtoročné podujatie prišlo akosi chudobnejšie, no môže to byť iba subjektívne zdanie. Hlavne dĺžka trate v Speed Arene a počet jazdiacich automobilov bol výrazne chudobnejší, no organizátori majú aspoň čo zlepšovať. Areál Výstaviska v Holešoviciach má totiž dostatočnú kapacitu a vysoký potenciál. Legendy tak majú veľkú šancu stať sa jednou z top akcií tohto druhu v Európe. A v tom jednoznačne držím organizátorom palce.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE