Menu

Le Mans 2017: Slováci sa zapísali do kroník!

Uplynulý víkend sa niesol v znamení jedného z najznámejších motoristických podujatí na plánete. Ide o slávnu 24-hodinovku v Le Mans, ktorá sa konala už po 75-ty krát, no vôbec prvý krát sa jej však zúčastnil aj slovenský tím, ktorému sa podarilo tento boj zdolať a úspešne dorazili do cieľa. Až tak ľahké to však nebolo…

 

Začneme hneď z úvodu slovenským tímom ARC Bratislava na čele s Mirom Konôpkom, ktorí do Le Mans priviezli monopost Ligier JSP217 so štartovným číslom 49, jedná sa o špeciál triedy LMP2. Už pred začiatkom pretekov tím priznal, že Ligier sa nedokáže dotiahnuť na konkurenciu v podobe špeciálov Gibson alebo Oreca. No doležitý je práve medzikus medzi sedadlom a volantom, navyše v Le Mans je veľkým úspechom aj dokončenie pretekov, čo sa mnohým nepodarilo. Náš tím sprevádzali technické problémy, no Ondrej (prezývka monopostu) sa so všetkým vysporiadal a po 314 odjazdených kolách dorazil do cieľa na 46. mieste z celkového poradia. Gratulujeme!

Ondrej, tak sa volá monopost prvého slovenského tímu v Le Mans

Aby sme neobišli ostatné kategórie a highlighty podujatia, tak kráľovská kategória LMP1 má svojho víťaza v podobe tímu Porsche so špeciálom 919 Hybrid a pre nemeckú značku je to už tretie vítazstvo za sebou. Aj keď bola pred pretekmi favorizovaná japonská Toyota, ktorá si držala vedenie od začiatku pretekov, nakoniec ju zradili technické problémy. Zo šiestich áut v kategórii LMP1 dokonca dorazili do cieľa iba dve, teda Porsche 919 Hybrid na prvom mieste a Toyota TS050 Hybrid na na 9.mieste. Toyota s jazdcom Kamui-iom Kobayashim za volantom sa však postarala ešte v tréningoch o prekonanie rekordu trate z roku 2015. Nový rekord má hodnotu 3:14.791.

 

V kategóriách GTE Pro a GTE Am sa o prvenstvo bili značky Aston Martin, Ford, GM a Porsche. Nemci priviezli nové Porsche 911 RSR s motorom v strede, stupňa víťazov sa ale nedočkali. Tentokrát si vítazstvo užívajú Briti, teda Aston Martin Racing s modelom Vantage, ktorý zvádzal tuhý boj s americkou Corvettou a Fordom GT. EcoBoostové GéTéčko si nakoniec odnieslo druhý flek a Corvetta C7.R skončila až na treťom mieste. 

 

Úroveň podujatia sa neustále dvíha, rovnako ako jeho napínavosť. O zvraty nie je núdza až do posledných minút pretekov, takže je veľmi ťažké od pretekov odtrhnúť oči. Je to však hlavne skúška výdrže techniky a súboj nervov. Jazdcom síce pomáhajú moderné technológie, no napriek tomu obdivujeme týchto vytrvalostných bojovníkov. 

Nášmu tímu ARC Bratislava samozrejme blahoželáme a prajeme v budúcnosti veľa podobných úspechov. Vy si na záver ešte vychutnajte naj highlighty tohto slávneho podujatia. 

 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: