Reklamy
Menu

Lamborghini Huracán Performante Spyder: Rýchlovka hore bez.

Lamborghini Huracán mnohí prirovnávajú k Audi R8, uznávam, sú to predsa koncernoví súrodenci. Avšak Taliani proste vedia dať autu omnoho viac emócií než Nemci, a navyše im ľudia ani neveria, ak rozdrvia rekord Ringu. Najrýchlejší Huracán však teraz prišiel o strechu, bude stále taký nekompromisný ako kupé? 

Taliani využili jednoduchý návod ako urobiť Huracán Performante ešte lepším. Jednoducho z neho urobia Spyder. Ľahko a bezstarostne, proste po taliansky. Aký však má toto všetko význam? Žeby sa Taliani radi opaľovali popri radovánkach na okruhu? Alebo majú chuť lámať rýchlostné rekordy na talianskom pobreží? Neviem, a vlastne na tom ani nezáleží. Bude sa predsa jednať o exkluzivitu, ktorá sa postará o ušný orgazmus a husiu kožu nielen pasažierom. 

To doležité zostalo na mieste, srdcom obnaženej Talianky je stále 5,2-litrový desaťvalec. Stále atmosféricky plnený, s redline vo viac než 8000 otáčkach a výkonom 640 koní. To je stále o 30 koní viac než klasický Spyder 4WD, od ktorého je Performante o 35 kg ľahšie. Vo veľkom je tu využitý tzv. kovaný karbón a samozrejme nechýba aerodynamický systém ALA. 

Jediná mäkká vec tu bude plátená strecha

Revolučný aerodynamický systém s názvom ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) vraj pri verzii roadster nestráca nič zo svojej účinnosti a stále sa dokonale stará o perfektný prítlak vďaka sérii kanálov a klapiek. To ale nie je hlavná vec o ktorej tento model je, tu je to hlavne o vetre vo vlasoch. Plátená strecha sa stiahne za 17 sekúnd do rýchlostí 50 km/h, pričom sklo za hlavami pasažierov neslúži len ako prepážka medzi kabínou a motorovým priestorom, ale aj ako deflektor. Turbulenciám v interiéri navyše zabraňujú aj aerodynamické tunely za hlavami pasažierov, ktoré akoby z Lamba robili speedster. 

Exteriérový aj interiérový dizajn inak kopíruje vzhľad kupéčka, takže samozrejmosťou sú agresívne tvary a veľká nádielka karbónového obloženia v interiéri. Všetko prísne orientované na vodiča a jeho zážitok na trati, takže jediná mäkká vec tu bude plátená strecha. Na stovke je o dve desatinky pomalšie než kupé, takže za 3,2 sekundy. Pochybujem že to postrehnete. Čo však určite postrehnete je maximálka na úrovni 325 km/h. Prvé kusy sa dostanú k zákazníkom už v lete tohto roku a základná cenovka je 219 585 Eur. 

 

 

Reklamy
O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: