Menu

Lamborghini Huracán EVO: Evolúcia plemena

Ako by to bolo iba včera, keď sa svetu predstavil nástupca talianskeho bestselleru Lamborghini Gallardo. Jeho nástupca menom Huracán, však prišiel už v roku 2013 a tak teraz nadišiel čas na obnovu. Zmeny sú kozmetické, aj technické, takže predaje a požitky z jazdy môžu lámať nové rekordy. 

Medzičasom Huracán priniesol otvorený Spyder, zadokolku, ale aj rekordné Performante. Facelift prichádza zatiaľ iba ako kupé s prívlastkom Evo, na ostatné varianty si treba počkať. Taliani novinky predstavujú postupne, aby sme si „nepopálili jazýčky“. 

Kozmetické zmeny zahŕňajú agresívnejšie tvary, o ktoré sa postarala aj zmena predných partií. Tie teraz lepšie zapadajú do dizajnového jazyka značky, evolučný Huracán sa tak hrdo hlási k Aventadoru S a Urusu aj po vizuálnej stránke. Zmien sa dočkala i zadná časť, kde dominuje lakovaný difúzor v spodnej časti. Koncovky výfuku sa presunuli vyššie po vzore súrodencov z pretekárskej trate. Zadok ešte dotvára malá odtrhová hrana v strede nad odvetrávacou mriežkou. Dizajnérske zmeny samozrejme idú ruka v ruke s vylepšením aerodynamických vlastností. Spolu s vylepšeniami podvozka by na tom novinka mala byť až päťkrát lepšie než predfacelift.

Na okreskách dosiahne vynovené kupé lepšiu agilitu

Inovácie nájdeme aj v interiéri, kde sa podľa posledných trendov nasťahoval dotykový displej. Ten má uhlopriečku 8,4 palca a svoje miesto zaujal v stredovej konzole. Združuje ovládanie infotainmentu, nastavenie vozidla, ale aj Apple CarPlay a hlasový asistent Siri. Novinkou je i nová kombinácia čalúnenia, tým je koža v spojení s alcantarou. 

Konfigurátor prináša nové kombinácie lakov, ako napríklad Arancio Xanto (na fotkách), ktorý je tvorený štyrmi vrstvami. Ďalej pribudli v ponuke 20-palcové disky Aesir, vyhradené výlučne pre Evo. Stále málo? Program Ad Personam ponúka špeciálne laky, ale i materiály ako kovaný karbón alebo patentovaný obklad Carbon Skin. 

Najzaujímavšie zmeny sa však odohrávali pod plechmi a za hlavami pasažierov. Tam stále sídli vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 litra, jeho výkon ale poskočil na 640 koní. Rovnakou hodnotou disponovala doposiaľ iba verzia Performante. Navýšenie o 30 koní sa postaralo o lepšie dynamické parametre, šprint na stovku trvá už iba 2,9 sekundy (predchodca 3,2s) a maximálna rýchlosť je viac než 325 km/h. 

Motor stále prenáša svoju silu prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojky na všetky štyri kolesá. Po novom je však zadná náprava natáčacia, takže na okreskách dosiahne vynovené kupé lepšiu agilitu. Funkcia Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata sleduje chovanie auta a prispôsobuje nastavenia preferenciám vodiča. Systém už bol predstavený v prípade Aventadoru SVJ. Lamborghini Huracán Evo si nájde cestu k prvým zákazníkom na jar tohto roka. Základná cena bola v Británii stanovená na 165 256 libier. 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: