Reklamy
Menu

Jaguar I-Pace: Britská (r)evolúcia

Novinka od britského Jaguaru bude akousi revolúciou v dejinách značky. Jedná sa totiž o prvý elektromobil z dielní tejto automobilky, bol pritom vyvíjaný od základu ako EV. Zabudnime teda na podobnosti s inými modelmi, tu sa tvorilo bez kompromisov. Má Tesla dovôd báť sa? 

Bola jeseň roku 2016 a my sme spoznali nový koncept od britského Jaguaru. S menom I-Pace sa predstavilo SUV-kupé, ktoré malo naštartovať elektrickú budúcnosť automobilky. Štúdiu sme následne videli na vlastné oči na Festivale rýchlosti v Goodwoode, no teraz sa predpovede skutočne povrdili. Britskej šelme sa podarilo koncept pretaviť do sériovej podoby a to v skutočne dobrej forme. 

V prvom rade treba pripomenúť, že I-Pace nemá základ v žiadnom zo súčasných modelov značky. Vyvíjaný bol úplne od nuly, a tak sa jedná o jedinečný počin medzi elektromobilmi vyššej triedy. Základným kameňom sú batérie umiestnené priamo medzi nápravami, ich celková kapacita je 90 kWh. To by malo vyústiť do celkového dojazdu na úrovni 480 kilometrov. Z klasickej domácej siete sa nabijú za 10 hodín, nabíjacie stanice však doplnia 80% kapacity iba za 45 minút. 15-minútové nabíjanie však zabezpečí dojazd príjemných 100 kilometrov. 

O pohon sa starajú dva elektromotory, umiestnené každý na jednej náprave. Celkový výkon je 400 koní a krútiaci moment 696 Nm je pravdaže dostupný od nuly. Na stovku vyrazí britský crossover iba za 4,8 sekundy a vzduch vcelku dobre rozráža aj vďaka aerodynamickému koeficientu Cx=0,29. O ten sa starajú aj aktívne klapky v prednom nárazníku, ktorých využitie je pri elektromobiloch dosť nezvyčajné. 

Jaguar I-Pace prezentuje športový a dravý charakter značky, pravdaže v eko kabáte

Keďže bol I-Pace vyvíjaný od základu ako elektromobil, tak sa inžinieri nemuseli obťažovať s motorovým priestorom. Vďaka tomu mohla byť kabína posunutá, profitujú však z toho aj pasažieri na zadných sedadlách. A keby len tam, objem batožinového priestoru dosahuje 656 litrov, po sklopení sedadiel až 1453 l. 

Na prvý pohľad však dizajn britskej novinky praktickosť neukazuje, skor prezentuje športový a dravý charakter značky. Zachováva si vo veľkej miere pôvodné črty konceptu, vidno že v Jaguari sa snažili zmeniť iba to, čo bolo nevyhnutné. Zároveň pôsobí dosť prémiovo, to sa však v prípade Jaguaru patrí. 

Interiér takisto pôsobí luxusne a pomerne futuristicky. Samozrejmosťou sú v dnešnej dobe moderné displeje, našťastie však nechýbajú ani fyzické tlačidlá. Na fotografiách vidno drevené obloženie palubovky a kožené čalúnenie (nielen) sedadiel, takže pasažieri nebudú ochudobnení ani po tejto stránke. Jaguar ukáže túto novinku už na autosalóne v Ženeve, cenovka by sa mala pohybovať na úrovni 70-tisíc a viac. Tesla, je čas sa zamyslieť…

Reklamy
O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: