Menu

Hviezda ciest

Včera podvečer sa mi naskytla možnosť skúsiť si na krátkych jazdách niektoré zo súčasných vozidiel značky Mercedes. Neváhal som, a zopár kúskov som si odjazdil. Musím povedať, že som bol milo prekvapený. 

Vlastne ani neviem ako a ocitol som sa na uzavretej akcií Mercedesu v Bratislave. Príjemná hudba, koňak, zaujímaví ľudia, ale hlavne paleta áut ktorá dvíhala adrenalín. Na vyskúšanie bolo takmer všetko zo súčasnej produkcie od triedy A až po kráľovské S63 AMG 4M cabrio. Tí, pre ktorých sú toto len také ženské hračky, mohli skúsiť triedu GLS alebo nekorunovaného kráľa offroadu Mercedes triedy G. Hneď na úvod však musím povedať, že som nestihol odjazdiť všetky ponúkané vozidlá. Stihol som však 5 kúskov ktoré ma milo prekvapili.

Mercedes A 250 4matic

Najmenší Mercedes v ponuke ma prekvapil tým, že som vôbec nemal pocit základného modelu. Lícovanie plastov v interiéri , špičkové ozvučenie Harman-Kardon a v neposlednom rade jazdné vlastnosti podporené systémom 4matic. Áčko bolo dovybavené 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá reagovala rýchlo a nepodtáčala zbytočne  motor. Ak však bolo treba zrýchliť nemala problém prehnať ručičku až do červeného poľa, kde bleskurýchlo preradila a zrýchlenie pokračovalo ďalej. Pri výkone 155 kW a 350 Nm sa ani nie je čomu čudovať. Ak by som mal extra spomenúť jednu vec, tak sú to sedadlá AMG line, ktoré sú neskutočne pohodlné a v zákrutách podržia. Trieda A v tejto motorizácii je výborná voľba pre mladých ľudí, ktorí nemajú hlboko do vrecka.

091

 

Mercedes E220d 

Na novú triedu E som sa extra tešil. Podľa prvotných snímok sa podobala na niečo medzi C triedou a triedou S. Hovorím si, že ak to dobre vyzerá na fotkách v realite to bude bomba. Poviem vám, že nesklamalo. Na odskúšanie som dostal verziu s najnovším 2 litrovým dieselovým 4 valcom z dielní Mercedes. Táto pohonná jednotka poskytuje parametre, ktoré stačia na primerane svižnú jazdu v rámci našich predpisov. Ponúka 140 kW a 400 Nm už od 1.600 otáčok a v spojení s 9-stupňovým automatom bola jazda veľmi príjemná. Na voľnobehu by ste určili, že máte pod kapotou 4 valcový diesel, ale akonáhle ste sa dali do pohybu, hluk jednoducho zmizol. Automat optimálne využíval silu motora a zbytočne nepreraďoval. Oproti BMW 520d (test prinesiem neskôr) sa mi zdalo, že v okolí 1.500 otáčok motor nedunel ako v BMW, čo samozrejme chválim. Za týmto rozdielom však môžeme nájsť aj 6 ročný vývoj medzi jednotlivými autami.

088

 

 

Mercedes GLE 350d coupe

Kontroverzné auto rovnako ako jeho konkurent z Mníchova BMW X6. Nemusíte so mnou súhlasiť, ale mne sa páči. Pôsobí zavalitým a ťažkým dojmom, a preto som bol zvedavý aké náročné ho bude šoférovať. Poviem vám tak, že Fábia bez posilňovača riadenia musí byť ťažšia na jazdu než GLE coupe. Volantom sa ľahko otáča, auto mení smer jedna radosť a jeho mamutie rozmery vôbec nevnímate. Ak pri parkovaní máte tendenciu  otočiť sa celým telom a pozerať cez zadné okno, pri tomto modeli sa to rýchlo odnaučíte. Nič totiž nie je cez úzke zadné okno vidieť, a preto je parkovacia kamera už v základe. Niekomu by sa mohol zdať 6 valcový 3-litrový diesel slabý, ale svojimi parametrami 190 kW a 620 Nm je dostatočnou motorizáciou aj náročnejším vodičom. Ťahá veľmi pekne už od voľnobežných otáčok a nedá sa zahanbiť ani pri prekročení 4.000 ot/min, vtedy však už automatická 9-stupňová prevodovka preradí na vyšší stupeň. Komu by však zrýchlenie v pohodlnom SUV z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd bolo málo, mal tu Mercedes prichystanú ešte jednu chuťovku.

086

 

Mercedes GLE 450 amg coupe

Pre tých z nás, ktorí by radšej pod kapotou mali benzín ako diesel, pripravil Mercedes poloostrú verziu modelu GLE coupe. Verzia 450 amg je určená pre tých, ktorí plnotučnú verziu AMG nepotrebujú ale na druhej strane by mali radi niečo ostrejšie než je štandard. Môžem potvrdiť, že ostré je to dosť, teda na pomery triedy SUV. V režime Sport+ si auto krásne odpľúva do výfukov a strieľa, ale hlavne čaká kedy mu zas riadne naložíte plný plyn. Keď zoznámite pedál s koberčekom auto vystrelí dopredu a ide ide ide pokiaľ vás nechytia policajti. GLE svojou veľkosťou a mohutnosťou dobre maskuje reálnu rýchlosť auta, a preto máte pri 120 pocit, že „prečo sakra idem po diaľnici 70“. Hlavným účinkujúcim v tomto prípade je 3 litrový 6 valec s výkom 270 kW a 520 Nm, ktorý je fúkaný 2 turbami. Ak budete mať možnosť toto auto vyskúšať, tak to na 100% urobte, budete príjemne prekvapený čo všetko dokáže.

090

 

Mercedes SLC 43 amg

Po všetkých týchto jazdách som si povedal, že na dnešný deň je zážitkov až až, ale vtedy som si všimol nenápadne stojace cabrio s ostrým výrazom. Neubehla ani minúta a už som štartoval. Motor si najprv odpľul do výfuku a nasledoval jemne vibrujúci zvuk ktorý ma upozorňoval, že nesedím v základnej verzií ale v najsilnejšej 43 amg. Tento istý motor bol osadený aj v GLE coupe ktoré som šoféroval asi pred 5 minútami, a bol som zvedavý aký charakter dodá modelu SLC. Jedným slovom, BOMBA. Po prvom stlačení plynu v režime Sport+ som ostal ako omráčený. To auto úplne vystrelilo, a už na prvej rovinke v meste dosahovalo rýchlosti blížiace sa kriminálu. Neskutočne rýchle, tuhé, pomerne komunikatívne a obratné. Výborná kombinácia na voľné víkendy len to nepožičiavajte manželke, lebo za nežným výrazom sa skrýva nebezpečný charakter. Bohužiaľ najväčším problémom tohoto modelu boli naše cesty. Kvôli športovému podvozku bolo auto pod plynom nervózne, a malo tendenciu odskakovať. Nie je to však problém auta, ale našich zodpovedných orgánov. Na kvalitnom povrchu auto držalo ako pribité, a poslúchalo každý váš povel. Ak by som vypichol jednu vec, tak strecha musí byť dolu, a nájdite si pekný tunel kde sa budete môcť pozabávať prskaním z výfukov. To nie je zvuk, ale liečba zvukom.

092

 

Bola to super akcia ktorú som si naozaj užil, a verím že vám budeme môcť prinášať viac a kvalitnejších článkov z podobných akcií. Ospravedlňte kvalitu a množstvo fotiek, ale akcia bola naplánovaná na poslednú chvíľu, tak som musel fotiť mobilom.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: