Menu

Lamborghini Huracán Performante v plnej kráse

Lamborghini Huracán Performante sa len nedávno predviedlo na ‚Ringu, no teraz talianska automobilka zverejnila podrobnosti a ukázala nám ho bez maskovania. Pozrime si teda čo nám okruhová verzia talianskeho hurikánu priniesla.

Desaťvalcové talianske kupé je zatiaľ možné kúpiť v štyroch verziách, takže zákazníci na výber mať budú a automobilka bude mať zas postarané o predaje. Po vzore Gallarda to však chcelo o niečo viac hardcore verziu, ktorá sa svetu ukázala teraz. Tak sa teda na nového býka v plemennom chove poďme pozrieť.

Taliansky hurikán v prvom rade prešiel diétou a schudol 40 kilogramov, suchá hmotnosť je teraz na úrovni 1382 kg. Významný podiel na úbytku váhy má špeciálna forma karbónového kompozitu, ktorý Lamborghini nazýva Forged Composite. Z neho sa podstatne ľahšie vytvárajú dielce s komplikovaným tvarom. Tento kompozit bol použitý na kryt motora, zadný nárazník a spojlery, vďaka čomu je Performante nielen ľahšie, ale má aj agresívnejší výzor.

07

Pohonná jednotka v podobe desaťvalca s objemom 5,2 litra diétou neprešla, skôr naopak. Prepracovaná hlava, titánové ventily s vyšším zdvihom a vylepšený výfukový systém sa postarali o nárast výkonu na 640 koní. Krútiaci moment poskočil na 600 Nm a je dostupný už od 1000 otáčok. Vylepšeniami prešla i 7-rýchlostná dvojspojková prevodovka, šprint na stovku aj vďaka nej zaberie iba 2,9 sekundy. Spomínaný desaťvalec je doposiaľ najvýkonnejšou V10 z portfólia automobilky s býkom v znaku.

Aerodynamika/prítlak sa zlepšili až o neuveriteľných 750 %. Fakt som si to číslo preveroval, ak dáte týchto Talianov na detektor lži, tak sa ich spýtajte ako to bolo na tom ‚Ringu.

Významnou zmenou je aktívny aerodynamický systém, ktorý Lamborghini prezentuje ako ALA – Aerodinamica Lamborghini Attiva. Nejde tu iba o prítlačné krídlo, ale aj o klapky v prednom nárazníku a v spodnej časti podvozka. Je ovládaný elektronicky, čo oproti hydraulike šetrí ďalšie kilogramy. Na základe natočenia volantu a ostatných dát ovplyvňuje prúdenie vzduchu v prospech čo najlepšieho prítlaku alebo pre čo najlepší šprint. Zaráža však fakt, že oproti klasickému Huracánu sa aerodynamika/prítlak zlepšili až o neuveriteľných 750 %. Fakt som si to číslo preveroval, ak dáte týchto Talianov na detektor lži, tak sa ich spýtajte ako to bolo na tom ‚Ringu.

10

Tuhosť pružín a stabilizátorov bola navýšená o 10 %, systém pohonu všetkých kolies zostal zachovaný rovnako aj s mechanickým samosvorným diferenciálom na zadnej náprave. Modifikáciou prešiel i systém jazdných režimov ANIMA. Strada preferuje trakciu, Sport umožní trochu pretáčavosti a Corsa je predurčená na okruhové hry (Nemýliť si s Oplom Corsa poprosím).

Tak už neriešme pochybnosti o čase na ‚Ringu, jednoducho si užívajme ďalšie brutálne Lamborghini.

Verzia Performante je okrem agresívnejšieho vzhľadu rozpoznateľná 20-palcovými kolesami s bronzovým lakovaním, ktoré sú obuté v pneumatikách Pirelli P Zero Corsa. Za príplatok sú dostupné papučky Trofeo R. Huracán Performante sa hrdo hlási k svojmu pôvodu talianskou trikolórou na laku. V interiéri poteší digitálny prístrojový štít, sedadlá čalúnené alcantarou a karbónové dekorácie.

11

Cena bez DPH začína na sume 195 040 EUR a záujemcovia sa svojich exemplárov dočkajú už v lete. A navyše sa nemusíte báť, že by bolo vypredané. Nejde totiž o žiadnu limitovanú edíciu, ale ide o súčasť normálnej ponuky. Tak už neriešme pochybnosti o čase na ‚Ringu, jednoducho si užívajme ďalšie brutálne Lamborghini.

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: