Menu

German Cars Meeting

V priebehu víkendu sme sa vybrali na Slovakiaring, kde sa odohralo podujatie German Cars Meeting. Ako už názov napovedá, jednalo sa o stretnutie áut s nemeckým pôvodom. No priplietlo sa sem aj niekoľko votrelcov, aj napriek tomu si tu však milovníci áut prišli na svoje.

 

Tým že máme v obľube nemecké automobily sa netajíme, BMW alebo Porsche si zaslúžili miesto v našich srdciach. Je však dobré, že nemecká (aj koncernová) produkcia je tak rozmanitá, takže i podujatie ako German Cars Meeting je čím zaplniť.

07

Suverénne najväčšie zastúpenie tu mali automobily značiek BMW a Mercedes-Benz a to rovno v tých najexkluzívnejších verziách. V bavorskej expozícii si na svoje prišli jednak fanúšikovia rýchlych strojov s podpisom M divízie, no i milovníci starej dobrej klasiky. Mercedes pre zmenu svoju plochu okorenil kúskami z dielne Brabusu.

Porsche tu síce oficiálne zastúpenie nemalo, no sivá 911 GT3 RS v rohu dlho ukrytá nezostala. No o pár krokov ďalej sa uzavretom boxe ukrýval hyperšport 918 Spyder, ktorý bol pár sekúnd po otvorení brán obklopený fanúšikmi. Petrolheadi pozerali s nemým úžasom a ekoaktivistky sa triasli vzrušením až do momentu, kým nenaskočil benzínový osemvalec.

Autá so mohli kľudne prevetrať na trati, driftové špeciály mali pre seba zas inú časť okruhu a na cieľovej rovinke sa odohrávala súťaž v šprintoch. Koho omrzela vôňa spálených gúm a benzínu, ten sa mohol presunúť do paddocku a pozrieť sa na výstavné expozície alebo autá návštevníkov.

25

O zachrípnuté VTEC-y pod kapotou Japoncov sa na šprintérskej trati postaralo červené Audi R8 s manuálom a dvakrát prepĺňaným motorom.

Z názvu podujatia vyplýva, že by malo ísť výhradne o akciu pre kúsky s nemeckým pôvodom, prípadne koncernové exempláre. No našli sme tu aj pár votrelcov, i keď na také Ferrari 458 alebo Aston Martin sa hnevať nemôžme. O zachrípnuté VTEC-y pod kapotou Japoncov sa na šprintérskej trati postaralo červené Audi R8 s manuálom a dvakrát prepĺňaným motorom. No a Seaty so zakoksovanými TDI-čkami relatívne spadajú do definície „účasť koncernových exemplárov“.

V konečnom dôsledku sa však jedná o príjemné podujatie, ktoré je rôznorodejšie než by sa podľa názvu mohlo zdať. Do budúcna usporiadateľom držíme palce a dúfame, že toto a podobné podujatia sa podarí na Slovensku nielen udržať ale aj rozvíjať.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: