Menu

Ford Mustang Vicious: 1000 koní za milión dolárov!

Ak stojíte, tak si sadnite. Ak sedíte, tak sa pevne chyťte. Ford Mustang Coupé z roku 1965 upravený kalifornskou firmou Timeless Kustoms je ozajstné monštrum, z ktorého vám padne sánka. Pekelné stádo s cenovkou, ktorá vám prevráti očné bielka, však bolo dokončené na poslednú chvílu.

Základ úprav spočíval vo Forde Mustang Coupé z roku 1965, no po príchode do dielní Timeless Kustoms v Kalifornii z neho zostala pôvodná akurát tak strecha. Vraj. Karoséria bola kompletne upravená a výsledkom je dizajn kombinujúci brutálnu agresivitu, no zároveň čisté línie. Keby toto monštrum stretnem v noci, tak si musím ísť urýchlene meniť spodné prádlo.

01

Šasi tejto beštie bolo vyrobené na mieru firmou Art Morrison a darcom podvozkových komponentov bol Chevrolet Corvette C7. To všetko je zabalené v poriadne rozšírenej karosérii, ku ktorej som sa už vyjadril vyššie. No je na čase pozrieť sa čo tu máme pod kapotou.

O bezpečnosť sa pravdaže stará ABS aj ESP, no všetky systémy sa dajú kompletne vypnúť. Ak by na to niekto mal g*le…

Ako by to bolo keby tu nebol osemvalec? Tragédia. No tá sa nekoná a máme tu 5-litrový osemvalec Coyote od Ford Performance, ktorý nájdeme aj pod kapotou Mustangu GT najnovšej generácie. V tomto prípade však nezostal kameň na kameni. Spomenúť môžeme kované piesty od Spoločnosti Manley. Ďalej tu máme kompresor Magnuson MP2300 TVS, niekomu však aj to bolo málo. Takže kompresoru ešte pomáha dvojica turbodúchadiel Precision Turbo s priemerom 76 mm.

Odvod horúcich spalín má na starosti výfukový systém MagnaFlow, ktorý je zakončený koncovkou trčiacou v strede difúzora pod zadným nárazníkom. O prenos výkonu sa stará jednak spojka Centerforce DYAD a ďalej sekvenčná 6-stupňová prevodovka EMCO Gears CG46. na zadné kolesá tak putuje rovných 1 000 koní výkonu. O bezpečnosť sa pravdaže stará ABS aj ESP, no všetky systémy sa dajú kompletne vypnúť. Ak by na to niekto mal g*le…

16

Kontakt s vozovkou zabezpečujú pneumatiky Kumho V720 obuté na 19-palcových kovaných kolesách Forgeline GT3C s centrálnou maticou. Za nimi sú ukryté brzdy Brembo (6 piestikov vpredu/4 vzadu) ktoré hryzú do karbón-keramických kotúčov s priemerom 15,5 palcov (394 mm).

O prívod paliva pre stádo tisícich koní sa stará palivový systém Aeromotive s dvomi palivovými pumpami Eliminator. Palivové potrubia majú priemer 7/8 palca (22 mm), vraj je celý palivový systém schopný nakŕmiť stádo až 2 000 koní. Najviac práce na celom projekte však zabrali inštalatérske práce, keďže každý systém má svoj chladič. Tvorcom totiž išlo i o to aby sa súčasti neprehrievali ani po 30 kolách na okruhu, takže stádu bude treba dopriať iba poriadne dávky benzínu.

Ak zvolíte červený outfit, tak sa v interiéri dokonale stratíte. Ale pozor na rozzúrených býkov…

Mali by sme sa pozrieť aj do interiéru, kde sa budete cítiť ako vo svojom obľúbenom verejnom dome. Kam sa pozriete, tam vládne červená koža. S výnimkou pár prepínačov a skromného displeja. Červený je volant, pádla sekvenčnej prevodovky, podlaha aj škrupinové sedačky. Ak zvolíte červený outfit, tak sa v interiéri dokonale stratíte. Ale pozor na rozzúrených býkov…

10

Na záver spomeniem už iba fakt, že celková cena úpravy je niekde na úrovni jedného milióna dolárov. Chlapcom z Timeless Kustoms sa toto dielo mimochodom podarilo dokončiť doslova za 5 minút 12, podujatie SEMA, kde bol Mustang vystavený, stihli iba na poslednú chvíľu. Tvorcovia sa však už teraz tešia na chvíľu, keď o prevetrajú na známej trati Laguna Seca. A my dúfame že po účasti Vicious Mustangu tamojšia vývrtka aj vývrtkou zostane…

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: