Menu

Ferrari SP3JC: Ak je F12 tdf málo…

Aj pre automobilových neznalcov je značka Ferrari pojmom, ak sa jedná o špeciálne verzie tak zostávajú s otvorenými ústami stáť aj ostrieľaní automobiloví fanúšikovia. Skutočnou exkluzivitou však sú na zákazku vyrobené exempláre, existujúce len ako one-off exempláre vyrobené podľa želania zákazníka. A jeden takýto tu teraz máme.

Ferrari s krkolomným názvom SP3JC má pôvod už v tak dosť exkluzívnom kupé F12 tdf. V prípade zákazkového exempláru sa Taliani postarali o amputáciu strechy, následkom čoho je logicky roadster. To ale nebol jediný zásah do exteriéru. Jediné čo zostalo zachované v prednej časti sú svetlomety, otvor v nárazníku bol pozmenený a akýsi „úsmev“ nadobudol ešte väčší význam. Prepracovaná bola aj kapota, ktorá má teraz dve priehľadné časti cez ktoré si dvanásťvalcové srdce vychutnajú nielen okoloidúci, ale predovšetkým pasažieri. 

Ferrari musí byť červené? Ak má majiteľ vášeň pre Pop-Art, tak nemusí.

Pozmenené boli i blatníky, bočné nasávacie otvory a prahy. Strechu kupé nahradili dva karbónové ochranné oblúky, za ktorými sa usídlili dve kaplnky. Medzi nimi je ešte malý decentný spojler. Zadnú časť akoby navrhla spoločnosť Gillette s dôrazom na jej tri čepielky. Prepracovaný tu však bol aj karbónový difúzor a dvojicu svetiel modelu tdf nahradila štvorica, podobne ako je tomu v prípade 812 Superfast. 

Zadnú časť akoby navrhla spoločnosť Gillette s dôrazom na jej tri čepielky.

Ferrari musí byť červené? Ak má majiteľ vášeň pre Pop-Art, tak nemusí. Kombinácia modrého laku Azzurro Met a bielej perlete Bianco Italia je doplnená detailami v žltom odtieni Giallo Modena a vyobrazením číslice 3 v rovnakej farbe. Fotografie interiéru automobilka nezverejnila, vidno však sedadlá v kombinácii modrej a decentnej bielej, ako i modré akcenty na obložení dverí. 

Aké by to však bolo Ferrari bez poriadneho stáda pod kapotou. V prípade tejto exkluzivity zostala zachovaná technika modelu tdf, čo znamená že pod prednou kapotou bije atmosférické dvanásťvalcové srdce s objemom 6,3 litra a výkonom 780 koní. 

Raritný model bol vyrobený presne podľa želaní klienta, ktorého inicály sú súčasťou názvu tejto špeciality. Žeby to bol režisér James Cameron, alebo nebodaj Jeremy Clarkson? A čo ak pre Josha Cartu Laferrari Aperta už nie je dostatočne exkluzívne? Mne je to úplne jedno, dúfam však, že Ferrari SP3JC nezostane zabudnuté niekde v garážovej zbierke a majiteľ si užije vietor vo vlasoch. 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: