Reklamy
Menu

Ferrari 488 Pista: Gény z Fiorana

Ferrari už tradične prináša okruhové verzie svojich osemvalcových tátošov, model 488 GTB tak nie je výnimkou. Namiesto označenia GTB však nesie v mene výraz Pista. Ak použijete prekladač, prezradí Vám, že tento výraz znamená Okruh. Vskutku výstižné…

Challenge Stradale, Scuderia, Speciale….a Pista. Ferrari sa za posledné dekády veľa naučilo a navyše zúročilo svoje skúsenosti z pretekárskych sérií po celom svete. Odrazilo sa to i na vylepšenej 488-čke? Okrem zväčšených chladiacich a nasávacích otvorov, agresívnych tvarov a modrobielych pásov sú tu hlavne technické zmeny. Vďaka zakomponovaniu všetkých príplatkových prvkov z karbónu a iných vylepšení sa Talianom podarilo znížiť suchú hmotnosť na 1280 kilogramov. Ruka v ruke s úbytkom nadbytočných kíl však prišlo aj navýšenie výkonu a 50 koní navyše, to zrovna nie je málo. 

Najvýkonnejší osemvalec v histórii značky.

Veru, 3,9-litrový osemvalec produkuje pri 8000 otáčkach výkon 530 kW (720 koní) a krútiaci moment 770 Nm. Motor je tak s litrovým výkonom 185 koní, tým najvýkonnejším osemvalcom v histórii značky. Navyše vďaka použitiu technológií z pretekárskeho špeciálu 488 Challenge by mal byť aj ľahší. 

Dynamika talianskeho superšportu takisto dosahuje nové méty. Šprint na stovku zaberie iba 2,85 sekundy, dvojnásobné tempo je otázkou 7,6 sekundy a komu by zachutilo, ten môže uhánať maximálkou až 340 km/h. Aerodynamický prítlak sa vďaka prepracovanému difúzoru, vzduchovým kanálom a zadnému spojleru zlepšil o 20%. 

Povedzte mi však, ako to tí Taliani robia, že každé Ferrari je stále viac a viac sexy?  

Z technických vychytávok stojí za zmienku systém Dynamic Enhancer, ktorý má vo Ferrari premiéru. Ten využíva palubný softwér na optimalizáciu brzdného tlaku, čoho výsledkom by malo byť zefektívnenie brzdenia. Celkovo by však dynamika nového Ferrari mala byť optimalizovaná tak, aby si ho užili skutoční okruhoví nadšenci, ale aj príležitostní „predvádzači“. 

O cenách ani dostupnosti v tlačovej správe zatiaľ reč nepadla, tieto informácie sa prípadní záujemcovia dozvedia na autosalóne v Ženeve. A ten už klope na dvere. My môžeme iba potichu obdivovať. Povedzte mi však, ako to tí Taliani robia, že každé Ferrari je stále viac a viac sexy?  

 

Reklamy
O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: