Menu

Chevrolet Corvette ZR1: Zas a znova v ringu!

Vždy bola vrcholom a teraz sa vracia kam patrí. Približne päť rokov po uvedeni siedmej generácie Corvetty na trh sa svetu ukazuje vrcholná verzia s označením ZR1. Tá zároveň je ľabuťou piesňou tohto modelu s koncepciou motora umiestneného pod prednou kapotou. A keď už naposledy, tak sa tam nasťahovalo poriadne stádo. 

Áno je to už päť rokov odkedy svetlo sveta uzrela posledná generácia Chevroletu Corvette, opäť s prívlastkom Stingray. Verzia Z06 posunula výkonové méty k hodnote 650 koní, takže kráľ s označením ZR1 má čo robiť. V dnešnej dobe ale nič nie je problém – takže vodiči povstaňte, prichádza nový kráľ.

Najsilnejšia verzia Corvetty dostala novú tvár, čomu vďačí za modifikované nasávacie otvory v prednom nárazníku. Za nimi sa ukrýva päť nových chladičov. Celkový počet chladiacich jednotiek sa zastavil na čísle 13, teplotný manažment tak Zet-Er Jednotka má podstatne lepší a počet chladičov vyšší než malo Bugatti Veyron. Priehľadný kryt motora sa tento krát nekoná, číry plast bol nahradený karbónom. 

Takže vodiči povstaňte, prichádza nový kráľ.

V bočných partiách sa toho veľa nezmenilo, no o to viac upútajú tie zadné. Zákazníci bude mať na výber medzi dvoma verziami prítlačných hrídel, Low Wing alebo High Wing. Už to nižšie poskytuje o 70 percent vyšší prítlak než doterajší vrchol v podobe Z06. Krídlo High Wing bude mať dve možnosti nastavenia a s ním bude možné zakúpiť aj balík ZTK Performance. Ten zahŕňa inak naladený podvozok s tlmičmi Magnetic Ride Control a lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. 

 

S ďalším príplatkovým balíkom Sebring Orange Design Corvette ZR1 zažiari oranžovým lakom Sebring Orange (ako inak), rovnakú farbu budú mať aj brzdové strmene (sériové sú modré) a oranžovej sa ušlo aj nejakým detailom v interiéri. Keď už sme pri ňom, tak tam sú v ponuke kožené sedadlá a množstvo znakov ZR1. K dispozícii však je aj balík 3ZR, kde sú na výber vyhrievané a ventilované sedadlá s kožou Nappa, kožený volant s karbónovými detailmi, audiosystém Bose alebo „okruhová hračka“ Performance Data Recorder. 

 

Nebudeme prekvapení ak bude najsilnejšia Corvette pluť plamene.

To najdoležitejšie sa ale ukrýva pod plechmi. Predná kapota ukrýva prepracovaný osemvalec, ktorý teraz nesie označenie LT5 stále však má objem 6,2 litra. Tomu pomáha kompresor značky Eaton s pracovným tlakom 13 atmosfér. Koncern GM pre tento motor dokonca vyvinul systém dvojitého vstrekovania, takže nebudeme prekvapení ak bude najsilnejšia Corvette pluť plamene. Aký však je výsledok? Agregát produkuje výkon 563 kW (765 k) a na zadné kolesá smeruje krútiaci moment 969 Nm. O prenos výkonu sa stará buď 7-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat. Rýchlosť šprintu na stovku Američania nezverejnili, no maximálna rýchlosť by mala presiahnuť 338 km/h (210 míľ za hodinu). 

O zastavenie sa starajú karbón-keramické brzdy vyvinuté v spolupráci s firmou Brembo. Predné majú priemer 15,5-palca a 6-piestikové strmene, kým do zadných, 15,3-palcových kotúčov, hryzú 4-piestikové strmene. Na prednej náprave obúva 19-palcové kolesá s 285 mm širokým pneumatikami Michelin Pilot SuperSport, kým zadné valce so šírkou 335 mm sú navlečené na 20-palcových diskoch. Samozrejmosťou sú tlmiče s nastaviteľnou tuhosťou, elektronicky riadený samosvorný diferenciál a upravený manažment trakčnej kontroly. 

Kedy, ako a kde sa tejto beštie dočkáme? V prvom rade dúfame, že ju uvidíme aj u nás v Európe, do predaja by mala prísť už na jar budúceho roka. A čo za to? Vraví sa o čiastke približne 150-tisíc Eur, no je to cenovka nepotvrdená Chevroletom. Uvidíme či sa európski konkurenti budú musieť triasť od strachu….

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: