Menu

Dodge Challenger Shakedown dokazuje, že retro je v móde

Restomod úpravy ukrývajú pod klasickými tvarmi karosérie modernú techniku. Nový Challenger nám síce je sympatický, no stále nám viac imponuje originál zo 70-tych rokov. Ale originál s modernou technikou, to je už iná káva. Ideálny mix modernej a zároveň retro drzosti a nafúkanosti…

Vo svete sa nájde dosť veľa ľudí, ktorým sa páčia klasické automobily, no od ich kúpy ich odradí istá miera komplikovanosti respektíve ťažkopádnosť. Nie každému je po chuti riadenie bez posilňovača, staromódne automaty alebo istá miera nepohodlia. Dobrým príkladom takejto nesmrteľnej klasiky je aj Dodge Challenger z roku 1971. No teraz je tu riešenie a to priamo od materskej automobilky.

03

Podobné úpravy sa nezaobídu bez problémov, no a tu nastal prvý hneď pri šasi. Pôvodný Challenger totiž využíval unibody platformu, čo znamená že šasi a karoséria tvorili jeden celok. Pre Shakedown tak bolo na mieru vyrobené nové šasi, s tým, že karoséria je plne odnímateľná. Pod ňou sa skrýva znížený podvozok, nápravy a brzdy, ktoré podaroval Challenger Hellcat.

Pod kapotou sa ukrýva legendárny motor 392 Hemi V8 s objemom 6,4 litra, ktorý svoj výkon 485 koní prenáša na zadné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Jej donorom bol taktiež Dodge, no teraz pre zmenu Viper. Kapotu zdobí sanie studeného vzduchu známe ako Shaker no a opačný koniec cyklu uzatvára zákazkový výfuk.

Chally Shakedown je zaodetý v matnom čiernom laku s červenými polepmi a emblémami 392, odkazujúcimi na legendu pod kapotou.

Čo sa týka exteriéru, zmien je viac. Boli odstránené všetky lišty, kľučky a dokonca aj smerovky, aby bol dosiahnutý čistejší look. Predné svetlomety aj s mriežkou chladiča pochádzajú z Challengera (model.rok 2017) a rovnako sú na tom aj zadné svetlá. No retro looku tieto moderné prvky vôbec neublížili, skôr naopak. Chally Shakedown je zaodetý v matnom čiernom laku s červenými polepmi a emblémami 392, odkazujúcimi na legendu pod kapotou. Dizajnové úpravy zovňajšku sú zakončené 20-palcovými diskami Slingshot na zadnej náprave, predná náprava má o palec menšie papuče.

07

Nezostaňte pri jedinom kúsku chlapci z Michiganu, John a Horace budú mať radosť.

Aký by to bol restomod, keby tu nie je interiér s kúskom moderny… Kokpit síce je na pohľad strohý, no oko milovníka Ameriky poteší dokonale. Volant, panely dverí, centrálna konzola i prístrojovka dostali obloženie z karbónu a kožené čalúnenie. Volant aj so sedadlami mimochodom taktiež pochádzajú z modelu Viper. Známa Zmija síce darovala i prevodovku, no radiaca páka je už z modelu Challenger.

Na prvý pohľad/prečítanie sa môže Challenger Shakedown zdať ako poriadny mix, kde sa zo skladových zásob urobila veľká kopa a bol to náhodný výber. No v konečnom dôsledku je to vkusný kúsok s naozaj kvalitným retro dizajnom. Navyše pod plechmi je moderná technika 21.stroročia, kedy muscle cars vedia aj zatáčať, takže sa netreba báť. A ako bonus je tu pohodlný interiér. Takže už zostáva iba jedna prosba: Nezostaňte pri jedinom kúsku chlapci z Michiganu, John a Horace budú mať radosť.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.
Comment 1

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: