Menu

Camaro 1LE si brúsi zuby na okruhy

Chevrolet Camaro je na okruhy viac menej pripravený už vo verzii ZL1. V prípade, že by niekto chcel ešte viac tak automobilka ponúka riešenie v podobe balíčka 1LE, ktorý je dostupný pre všetky verzie. Tak teda, tri, dva, jedna, štart!

Chevrolet Camaro. Legenda, ktorá vedie večný súboj so slávnym Mustangom. Vždy tu bolo na výber. Či už šesťvalcové LT, pravoverné SS s osemvalcom alebo nekompromisné ZL1 s kompresorom prepĺňaným osemvalcom. Všetky však teraz môžu byť lepšie, pretože Chevrolet prezentuje balík 1LE, s ktorým sa Camaro aspoň trochu premení na okruhový nástroj. A kde lepšie ukázať takéto vylepšenie, než práve na vrcholnej verzii s 650-koňovým osemvalcom LT4. Ten prenáša svoju silu na zadné kolesá cez 6-stupňový manuál. Kára pre ozajstných chlapov, nič pre padavky.

cq5dam.web.1280.1280 (8)

Kára pre ozajstných chlapov, nič pre padavky.

V pohonnej jednotke svalnatého kupé neprebehli žiadne zásahy, vylepšenia profitujú hlavne z vylepšenej aerodynamiky a podvozka. Svoju úlohu však zohrávajú aj pneumatiky a znížená hmotnosť. Tá konkrétne klesla o 27 kilogramov, o čo sa postaralo aj tenšie zadné sklo, ľahšie tlmiče a fixované zadné sedadlá.

Súčasťou balíka sú takisto o jeden palec širšie pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, zároveň však majú aj o palec menší priemer než je štandardom pri ZL1. Pneumatiky zvládajú preťaženie 1,10 G a boli vyvinuté špeciálne pre Camaro ZL1 1LE, s tým že sa rýchlejšie zahrejú. Taktiež je styčná plocha pneumatík oproti klasickej ZL1 väčšia o 10%, celková hmotnosť obutia ale klesla o 3,3 kilogramu.

cq5dam.web.1280.1280 (1)

O pruženie sa starajú odľahčené tlmiče vyvinuté na pretekárske účely, konkrétne ide o produkt menom Multimatic DSSV. Rovnaké tlmiče využíva aj najnovšia generácia Fordu GT. Samozrejmosťou je možnosť ich nastavenia, výhodou ale je práve rýchlosť zmeny charakteristiky tlmiča. Takže nestrávite nastavením hodinu, o to viac si užijete na trati.

Netreba zabúdať ani na potrebnú aerodynamiku, ktorá bola viditeľne vylepšená. Do očí udrie hlavne karbónové prítlačné krídlo na veku kufra, vzduchové deflektory, nový predný spojler, no i “krídelká” na prednom nárazníku. Výsledkom je lepší prítlak, čoho konečným dôsledkom je rýchlejší prejazd zákrutou. Ak si pilot pravdažne trúfne. O zastavenie sa však postarajú brzdy Brembo. 

Každopádne tu už máme toto Camaro, Ford v spolupráci so Shelbym ponúka GT350R a Dodge? Nuž, Hellcat páli gumy niekde na drag stripe a my stále čakáme na beštiu s názvom Demon.

Balík 1LE bude dostupný pre všetky verzie Camara, od šesťvalcového LT, cez SS až po vrchol v podobe hardcore verzie ZL1. Práve posledná spomínaná bola otestovaná na 2,9-míľovej trati Milford Road Course (18 zákrut), a s balíčkom 1LE je oproti klasickej zet-el jednotke rýchlejšia o 3 sekundy.

Do predaja sa spomínaná verzia chystá neskôr v tomto roku, kedy budú oznámené aj cenové relácie. Tak sa nechajme prekvapiť. Každopádne tu už máme toto Camaro, Ford v spolupráci so Shelbym ponúka GT350R a Dodge? Nuž, Hellcat páli gumy niekde na drag stripe a my stále čakáme na beštiu s názvom Demon. 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.
Comment 1

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: