Menu

BMW X7: To naj z Mníchova

O najvačšom SUV z Mníchova s označením X7 sa šepkalo už dávnejšie, teraz sa už však pozeráme na jeho finálnu podobu a vieme technické podrobnosti. Ide nielen o jedno z najluxusnejších áut v ponuke mníchovskej automobilky, ale určite bude tým najväčším. Pozrime sa teda suverénneho Bavora bližšie. 

O novinke z Mníchova sa šepkalo bezmála štyri roky, až teraz ale BMW vyrukovalo s fotografiami a detailami o technike. Prichádza ako posledné do segmentu, v ktorom už jeho priami konkurenti zástupcov majú a to celkom dlho. Otázne je, či s ním treba porovnávať aj nový Rolls Royce Cullinan, ktorý sa od svojich konkurentov akosi separuje.

Samotná automobilka BMW však prehlasuje, že pôjde o novú definíciu automobilového luxusu. Obrovské SUV spája obrovský priestor, luxus a výrazný vzhľad do vskutku veľkého celku, ktorému nechýba sebavedomý postoj. Nová X7 vyznáva nový dizajnový jazyk značky, ktorý nastolila súčasná generácia BMW X5. Čerstvej novinke dominujú vpredu vskutku obrovské ľadvinky, ktorým sekundujú úzke svetlomety s full-LED technológiou. Za príplatok si budú môcť zákazníci zvoliť laserové svetlá s dosvitom až 600 metrov.

Vidno do ktorej kategórie X7 patrí. Do tej najvyššej!

Sebavedomá novinka bude produkovaná v americkom Spartanburgu a jej mamutie rozmery (5151 x 2000 x 1805 mm) ju stavajú do čela X-kového portfólia značky. Zaujímavosťou je, že zadný pár dverí je väčší než tie predné, čo by malo mať za následok ľahšie nastupovanie pasažierov sediacich vzadu. Nakladanie batožinového priestoru bude taktiež ľahšie, kvôli dvojdielnym piatym dverám, ktoré sú navyše ovládané elektricky. Pri nakládke sa vďaka vzduchovému podvozku zadná časť dokáže znížiť o 40 mm, pri naštartovaní sa podvozok opäť vráti na prednastavenú úroveň.

Áno, BMW X7 už v základe disponuje vzduchovým podvozkom a na nápravách sú 20 až 22-palcové disky. Exteriéru nechýba množstvo chrómových detailov, ako napríklad lišta opticky spájajúca zadné LED svetlá. Niečím podobných doteraz disponoval iba sedmičkový rad, vidno teda do ktorej kategórie X7 patrí. Do tej najvyššej. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch vyhotovení exteriéru a to buď luxusný balík Pure Design Excellence, alebo športovo strihnutý paket M Sport.

To najdôležitejšie sa ale nachádza v interiéri, ktorý by mal ponúkať skutočný pocit voľnosti a luxusu. Tri rady sedadiel a 7 miest na sedenie sú v podstate „iba“ základom. Vodič bude mať pred sebou už v sérii BMW Live Cockpit Professional, ktorý tvoria hlavne dve 12,3-palcové obrazovky (infotainment a prístrojový panel). Spracovanie interiéru je na vysokej úrovni a použité budú skutočne luxusné materiály. Nechýba krištáľový volič prevodovky, kožené sedadlá, 4-zónová klimatizácia (za príplatok 5-zónová!) a ionizácia vzduchu s až ôsmimi vôňami. Apropó sedadlá. Druhý rad môže namiesto troch sedadiel disponovať iba dvomi, čo síce zníži počet pasažierov, no o to sú luxusnejšie. Pôjde doslova o kreslá s rovnakými možnosťami nastavenia ako majú vodič a spolujazdec a odeté budú v prvotriednej koži.

Podobný luxus ako BMW X7 poskytuje naozaj iba britská konkurencia v podobe špeciálnych verzií Range Roveru a samozrejme Rolls Royce.

Pasažierov bude rozmaznávať trojdielna panoramatická strecha s LED podsvietením alebo výkonný Hi-Fi audio-systém s desiatimi reproduktormi, za príplatok ich môže byť až 16 od spoločnosti Harman Kardon. Komu by bolo stále málo, ten si môže vychutnať špičkovú kvalitu s podpisom Bowers & Wilkins s výkonom až 1500 W. V ponuke nechýba ani zábavný systém pre zadných pasažierov s 10,2-palcovými dotykovými obrazovkami a možnosťou prehrávania formátu Blu-ray. Občerstvenie v podobe chladených/teplých náojov nie je problém, držiaky na nápoje sú totiž chladené/vyhrievané. Podobný luxus ako BMW X7 poskytuje naozaj iba britská konkurencia v podobe špeciálnych verzií Range Roveru a samozrejme Rolls Royce.

Luxusne veľký je i batožinový priestor, ktorý má základný objem 326 litrov. Po sklopení zadného radu sedadiel sa zvýši na 750 litrov, no a po sklopení druhého a tretieho radu vznikne doslova jaskyňa s objemom 2120 litrov. To iba svedčí o vskutku úctyhodných rozmeroch bavorskej novinky. Tá našťastie bude disponovať aktívnym natáčaním zadných kolies. Chýbať ale nebudú ani štyri off-road jazdné režimy (xSnow, xSand, xGravel, xRocks), športový režim, M Sport zadný diferenciál a príplatkový systém Executive Drive Pro s aktívnymi stabilizátormi.

O pohon bavorského superluxusného mastodonta sa nemôžu starať žiadne štvorhrnčeky, takže nič menej než šesťvalce nečakajme. Naftové agregáty budú zastúpené výhradne radovými šestkami, pričom úvodom bude verzia xDrive 30d. Tá disponuje parametrami 195kW/265 koní a 620 Nm. Šprint na stovku potrvá 7 sekúnd, maximálka je 227 km/h a priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 6,5 až 6,8 l/100km. Jediné o čom pochybujem, je posledný údaj.

Verzia s označením 40d je tentokrát vynechaná a naftový vrchol tvorí motorizácia s označením M50d. Trojlitrový šesťvalec so štvoricou turbodúchadiel dosahuje výkon až 294 kW/400 koní a úctyhodným krútiacim momentom760 Nm. Tu už sa stovka koná iba za 5,4 sekundy a maximálka je tradičných 250 km/h.

Aj vďaka bruselským nariadeniam budú mať Američania oproti nám jednu silnú výhodu. Osemvalcovú.

Benzínové agregáty reprezentuje v Európe verzia s označením xDrive 40i s radovým šesťvalcom pod kapotou, výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom 450 Nm. Benzínová X7 nuly vyrazí na stovku za 6,1 sekundy a maximum je opäť na úrovni 250 km/h. Všetky motorizácie sú vybavené 8-stupňovým automatom Steptronic a sila je prenášaná na vozovku pomocou pohonu všetkých kolies xDrive.

Aj vďaka bruselským nariadeniam budú mať Američania oproti nám jednu silnú výhodu. Tou bude verzia s označením xDrive 50i s benzínovým osemvalcom po kapotou. Parametre 340 kW / 462 koní a 650 Nm sú viac než dostačujúce, akcelerácia na stovku za 5,4 sekundy to len potvrdzuje. Rozhýbať viac než dvojtonové monštrum nie je sranda, veríme preto hlavne v silné brzdy. A tak trochu Američanom závidíme.

Druhou smutnou správou je, že sa nehovorí ani o verzii X7 M. Avšak po ukončení produkcie dvanásťvalcov od BMW a zvyšku nemeckej trojky sa ani nečudujeme. Nové BMW X7 sa každopádne na trh dostane už v marci roka 2019, ceny však zatiaľ zverejnené neboli.

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: