Menu

BMW X4 G02: Správne vylepšená

Prvá generácia zmenšenej X6 sa predstavila v roku 2014, no doteraz sme tu nemali jej facelift. Teraz prichádza priamo jej nová generácia a i keď sa po vizuálnej stránke veľa nemenilo, noviniek je tu dosť. Bude mať po 200-tisíc predaných kusoch predchodcu úspech aj táto mníchovská štýlovka? Nechajme sa prekvapiť. 

Na úvod pre tých, čo by si chceli rypnúť: 200-tisíc predaných exemplárov od roku 2014 je celkom dobré číslo, takže je vidno, že o krížencov SUV a kupé je záujem. Nakoniec, vidno to aj na našich cestách. A to všetko začalo BMW so svojou X6, ktorú doteraz (viac či menej) kopíruje všetka konkurencia. Pozrime sa ale radšej na novinku z Mníchova, ktorá bude v úspechu pokračovať. 

V minulej generácii to nebolo s aerodynamikou práve ružové, tentokrát ale koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu iba 0.30

Po dizajnovej stránke sa toho až tak veľa nemenilo a bavorské SUV-kupé si stále zachováva svoju tvár. Pôsobí však o niečo mladšie, hlavne kvôli drobným zmenám, ktoré rešpektujú pravidlá dizajnového jazyka značky. Čo môže pôsobiť ako facelift, to je v skutočnosti úplne nová karoséria a taktiež základ na ktorom stojí. Medzigeneračne došlo k nárastu dĺžky o 81 milimetrov, rázvor sa natiahol o 54 mm a šírka sa zväčšila o 37 milimetrov. Nová X4 je ale nižšia o 3 milimetre a hmotnosť klesla o slušných 50 kilogramov, vďaka hojnému využitiu hliníka a jeho zliatin. Váha je navyše rozložená v ideálnom pomere 50:50. V minulej generácii to nebolo s aerodynamikou práve ružové, tentokrát ale koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu iba 0.30, čo sa evidentne prejaví aj na spotrebe paliva. 

Predný náhon a trojvalce to našťastie nie sú

Zákazníci si budú môcť vybrať z troch vyriant prevedenia exteriéru, ktoré nesú označenia xLine, MSport X a M Sport. Tieto voľby upravujú prevednie ako zovňajšku, tak aj interiéru. Všeobecne sa ale X4 generácie G02 drží svojho rodokmeňa, a ak poznáte posledné modely mníchovského rodu, tak nebudete prekvapení. Až na ten zadok, ktorý si možno pomýlite s istým hviezdnym konkurentom. Keď už sme pri zadných partiách, tak základný objem batožinového priestoru je 525 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zvýši až na 1430 litrov. A čo zadní pasažieri? Tí by mali profitovať so zväčšeného rázvoru, BMW totiž deklaruje o 27 mm viac miesta na nohy. 

Čo nás ale čaká pod kapotou? Predný náhon a trojvalce to našťastie nie sú. Na začiatku ponuky stojí prepĺňaný benzínový štvorvalec označený xDrive 20i s výkonom 184 koní a 290 Nm. K dispozícii je aj silnejšia varianta tohto motora s označením 25i a parametrami 252 koní/350 Nm. 

Naftové agregáty začínajú s označením xDrive 20d a parametrami 190 koní a 400 Nm. Silnejšia verzia 25d produkuje výkon 231 koní a 500 Nm. Vrcholom zatiaľ bude X4 M40d s prepĺňaným naftovým šesťvalcom, výkonom 326 koní a krútiacim momentom 680 Nm. Na stovku šprintuje za 4,9 sekundy a maximálka je tradičných 250 km/h. 

Neskôr pribudne ďalší naftový šesťvalec s označením xDrive 30d a parametrami 265 koní / 620 Nm. Zaujímavejšia je ale verzia M40i s prepĺňaným benzínovým šesťvalcom. Jeho výkon je 360 koní a krútiaci moment rovných 500 Nm. Šprint na stovku trvá iba 4,8 sekundy a maximálka je opäť limitovaná na 250 km/h. M40i má aj výfukový systém s klapkami z dielní M Performance, takže o príjemnú zvukovú kulisu bude postarané. Všetky motorizácie prenášajú svoj výkon prostredníctvom 8-stupňovej prevodovky Steptronic a pohonu všetkých kolies xDrive. O správnu trakcia sa stará v prípade „M“ verzií aj Športový diferenciál. 

M verzie – dvojica tmavých koncoviek výfuku (no fake)

Mníchovské SUV-kupé je samozrejme prešpikované technológiami. V sériovej výbave sú bi-LED predné svetlomety a LED zadné svetlá s 3D efektom. Rovnako tu nájdeme aj automatické piate dvere, dvojicu koncoviek výfuku (no fake) alebo zástup bezpečnostných systémov. No a čo nedostanete v sériovej výbave, za to si v Mníchove nechajú pekne zaplatiť. To však už poznáte. Za príplatok sú napríklad Full-LED svetlá, head-up displej, asistenčné systémy, 21-palcové disky, 3-zónová klíma alebo ambientné podsvietenie/vône. Ďlašiu nádielku príplatkov samozrejme ponúka oddelenie BMW Individual. 

V interiéri to nie je nič nové, a BWM X4 sa drží tradícií. Analógový prístrojový panel bol akurát nahradený TFT displejom s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 12 palcov. Nad ním môže za príplatok sídliť pomerne veľký a kvalitný head-up displej. Palubný infotainment reprezentuje dotyková obrazovka s uhlopriečkou 10,25 placa a ovládaním gestami. Viac displejov naštastie nevidíme, v Mníchove sa stále spoliehaju na fyzické ovládacie prvky a prvotriednu ergonómiu. 

Svoju premiéru si nová X4 G02 si svoju premiéru odkrúti už na autosalóne v Ženeve, a krátko na to by mala doraziť aj do predajní. Verzie X4 M40i a 30d dorazia na trh v auguste tohto roku. Cenové relácie však zatiaľ známe nie sú. 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: