Menu

BMW M4 CS: Zlatá stredná cesta

BMW M4 GTS je vypredané a pomaly, ale isto jeho cena rastie. Klasická M4 s balíkom Competition je pre podaktorých príliš obyčajná. Teraz ale prichádza zlatý stred, nie až tak obmedzený ako GTS, ale zároveň lepší ako Competition. Zlatý stred, bavorské kupé s s dodatočným označením CS prichádza!

 

Limitovaná verzia BMW M4 GTS bola a aj je extrémna. Odľahčený a výkonnejší model bol vypredaný skutočne rýchlo a pár kúskov máme aj u nás. K extrému však chýbalo niečo miernejšie, Bavori tak vytiahli z rukávu historické označenie CS a tieto dve písmená pribudli na zadok športovému kupé M4.

Aké zmeny môžeme čakať? O drsnejší vzhľad sa postará nový predný spliter spolu so spojlerom na veku kufra. Obe vylepšenia, spolu s novým difúzorom sú z karbónu, ktorým sa skutočne nešetrilo. Strecha je oproti plechovej ľahšia o šesť kíl a kapota je ľahšia o 25% voči pôvodnej. Výsledkom je pokles hmotnosti o 32 kilogramov. Čo by podaktoré kočky za to dali. Z difúzoru vytŕčajú štyri koncovky výfuku s priemerom 80 milimetrov. Nechýba takisto nový dizajn diskov kolies, a od limitovaného GTS zdedilo CS zadné svetlá s organickými LED-kami a úžasnou grafikou.

 

Výsledkom je pokles hmotnosti o 32 kilogramov. Čo by podaktoré kočky za to dali.

 

 

Šetrilo sa i v interiéri, no zadné sedačky tu na rozdiel od GTS stále nájdeme. Hmotnosť tu šetria ľahšie výplne dverí, na ktorých namiesto madla nájdeme iba textilné pútko s bavorskou ///M trikolórou. Diétu mali i sedadlá, ktoré sú čalúnené kožou a alcantarou. Tieto materiály sa hojne vyskytujú aj na palubnej doske a stredovej konzole. Posádku ešte stále schladí klíma, ale už iba jednozónová a o úbytok kíl sa údajne postaral aj špeciálny audiosystém.

 

Objemovka sa nekonala, a tak pod kapotou stále úraduje dvakrát prepĺňaný radový šestvalec s objemom tri litre.

V Mníchove však nestačilo iba chudnúť, rovno sa postarali aj o vyrysované svaly. Objemovka sa nekonala, a tak pod kapotou stále úraduje dvakrát prepĺňaný radový šestvalec s objemom tri litre. Voči balíku Competition ale výkon stúpol o 7 kW (10 koní), na výsledných 338 kW (460 k). Krútiaci moment sa navýšil o 50 Nm, dosahuje teda konečných 600 Nm.

Agregát tradične prenáša svoju silu na zadnú nápravu, a to prostredníctvom dvojspojky M-DCT. Manuál v tomto prípade nebude vôbec dostupný. Šprint na stovku potrvá iba 3,9 sekundy, tak pozor na tie odpichy na križovatkách. Maximálka? Tradičný obmedzovač na 250 km/h sa nekoná, elektronika zaúraduje v tomto prípade až pri 280 km/h.

Že je verzia CS zlatým stredom dokazuje aj čas zo Severnej slučky Nurburgringu, zeleným peklom sa totiž kupé pretiahlo za 7 minút a 14 sekúnd. To je o celých 14 sekúnd rýchlejšie než M4 s Competition balíkom, no na limitku GTS mu stále chýba 10 sekúnd. Cé eSko by malo byť limitované, no nie až tak prísne ako GTS. Pošuškáva sa o tritisíc exemplároch. A cena? Na domácom trhu 116 900 EUR.

 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: