Menu

BMW M4 Cabrio 30 Jahre: Spomienky na leto

Sú to tri dekády, pre niekoho večnosť, pre iných krátke obdobie mladosti. Neviem ako to berú v Mníchove, no práve tam oslavujú tridsiatku prvého eMka bez strechy. Mne osobne sú bavorské kabriolety veľmi sympatické, o to viac si tie eMkové vážim. A novinka menom M4 Cabrio 30 Jahre Edition nie je výnimkou. 

Prvé kabrio z emkového radu prišlo už v prvej generácii E30, necelé 3 roky po uvedení verzie kupé. Počet vyrobených exemplárov bez strechy dosiahol len 787 kusov, tých z výročnej verzie však bude ešte menej. Z pásov totiž zíde iba 300 exemplárov. A ako ich spoznáme? Na prvý pohľad si ich pomýlite s kúskami, ktoré majú Competition balík. Presne tým je totiž výročná edícia vybavená, čo na prvý pohľad prezradia 20-palcové disky kolies so špecifickým dizajnom. Iba 30-Jahre edícia ich však má vyhotovené v čiernom matnom laku Orbit Grey. 

Stiahnite strechu a zažijete orchester, ktorý vám postaví nielen chlpy na rukách. 

Ďalšími čiernymi doplnkami sú „ľadvinky“ mriežky chladiča, žiabre v predných blatníkoch a označenie modelu na veku kufra. Čerešničkou na torte sú dva unikátne laky. Prvým je tmavomodrý Macao Blue, ktorý odkazuje na prvé M3 E30 Cabrio. Ďalšou voľbou je odtieň Mandarine II uni, ktorý odkazuje na niekdajší lak Dakar Yellow. Ten sme spoznali pri eMkovom kabriu druhej generácie, teda M3 E36. Na prahoch a opierkach hlavy figuruje označenie 30 Jahre, nebude chýbať ani plaketa s poradovým číslom konkrétneho vozidla. 

Na zvolený lak naväzuje aj spracovanie interiéru. Ak si vyberiete tmavomodrú Macao Blue, interiér môže byť kombináciou čiernej a Fjord modrej alebo čiernej a bledej Silverstone. V prípade výberu žltého laku Mandarine II je interiér inšpirovaný trackom od Wiz Khalifa, čierna so žltým prešívaním však nie je zlá kombinácia. V kabíne samozrejme nechýba karbón a kvalitná koža Merino. 

Toto je auto s ktorým chcete brádziť ulice počas horúcich letných nocí. 

Pod kapotou stále nájdeme prepĺňaný šesťvalec s objemom tri litre, ktorý je posilnený balíkom Competition. Jeho výkon je teda na úrovni 450 koní. O zvukovú kulisu sa postará výfukový systém vylepšený v dielňach M Performance, vďaka ktorému vás budú susedia nenávidieť a v tuneli Sitina popraská omietka. Stiahnite však strechu a zažijete orchester, ktorý vám postaví nielen chlpy na rukách. 

Ďalšími doplnkami sú aktívny M diferenciál a adaptívny podvozok. Športový mód by mal byť dokonca naladený ešte ostrejšie než v „normálnych“ eMkách. Informácie o cenách a dostupnosti zatiaľ nie sú známe. Jedno však vieme. Toto je auto s ktorým sa chcete ukazovať na Jadrane a s ktorým chcete brádziť ulice počas horúcich letných nocí. Tak čo vy na to? Leto sa blíži.

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: