Menu
bmw m235i

Test BMW M235i: Malý hulvát

Vyskúšali sme si malé BMW M235i, ktoré síce malo zbytočný xDrive no ani ten mu neubral na jeho zábavnosti. Či to s Bavorákmi ide dolu vodou alebo nie sa teda dozviete od nás, len čítajte náš test.

08

 

Tak Vám poviem ako to teda bolo. Bol som práve na ceste z Bratislavy, keď mi známy zavolal, že mám možnosť si požičať BMW M235i. V tom momente som mal chuť otočiť na diaľnici celý autobus opačným smerom, no po chvíľke som sa predsa len ukludnil. Povedal som si, že si urobím pekný záver  víkendu a po dlhom čase ani ten pondelok nebude až taký zlý. V nedeľu ráno som sa teda ocitol pred  Miškovým domom a uvidel malé kupé s nenápadným M znakom na veku kufra.

Tak čo vizáž?

BMW radu 2 nie je na trhu nováčikom, v podstate sa iba z jednotky kupé stala dvojka. Už v predchádzajúcej generácii vyzeralo podľa mňa kupé o dosť lepšie než klasická jednotka a mnohí mi to možno aj dáte za pravdu. V najnovšej generácii si dvojka zachováva športové krivky i v konvenčných verziách, no a dvestotridsaťpäťku odlíšite podľa osemnástkových kolies a dvoch koncoviek výfuku.

Trochu teórie: Rázvor jednotkového radu (2609 mm) zostal rovnaký aj pri dvojke. Tá akurát trochu narástla. Na dĺžku pribudlo 130 mm, v bokoch pribrala iba 9 mm a prikrčila sa o 13 mm. Na tak malé auto prekvapí pohotovostná hmotnosť (EÚ) 1 545 kilogramov, no tú celkom dobre maskuje či už vzhľadom alebo svojimi schopnosťami na ceste.

01

 

Vcelku však dvojka z dielne M Performance vyzerá celkom nenápadne a človek neznalý si ju na prvý pohľad ľahko spletie s obyčajným naftovým premiestňovadlom. Niektorým dopne po naštartovaní, kedy sa ozve zabublanie z výfuku alebo preradení kedy si dvojka neslušne uprdne. Inak by ale nikoho nenapadlo, že sa pod kapotou ukrýva stádo viac než 300 koní.

Bavorská tradícia nezostala zanedbaná a dvojkové kupé sa prezentuje agresívnejšími krivkami, nejak to ale nepreháňa. Pri bežnom jazdení, je schopná sa ukryť v dave a ak ste laik tak si ju všimnete až na druhý pohľad. Vie sa však aj šikovne prezradiť, o tom ale neskôr. Každopádne čím dlhšie som s dvojkou bol a jazdil, tým viac som ju miloval.

A aké je zvnútra?

Interiér je vcelku jednoduchý, no i napriek tomu je absolútne postačujúci a po ergonomickej stránke veľmi dobre zvládnutý. Pri BMW je to však samozrejmosťou.  Karbón, klavírny lak a podobné zbytočnosti tu chýbajú, no treba ich? Interiér je dobre spracovaný, nič nevŕzga a všetky ovládacie prvky sú na dosah ruky. Časom ich umiestnenie budete poznať lepšie než krivky vašej ženy a nájdete ich aj poslepiačky, bez toho, že by ste stratili očný kontakt s cestou.

16

 

Znovu by som vypichol sedačky s kombináciou látky a alcantary, ktoré sú iba manuálne nastaviteľné. Nepovažujem to však za prekážku, skôr naopak. Navyše vedia dobre podržať v zákrutách, a ani po dlhej jazde vás kvôli nim nečaká návšteva ortopéda. Po pár dňoch je navyše nastavenie ideálnej pozície za volantom záležitosťou niekoľkých správnych ťahov.

Patrí sa tu však spomenúť priestor na zadných sedačkách, ktorý sa logicky nedá považovať za dostatočný. No kto chce zábavu a zároveň voziť deti do školy, tak tu má o kúsok vyššiu triedu. Komu stačia dve miesta, ten bude spokojný aj s malou dvojkou. Tá má navyše prekvapivo dosť miesta v kufri. Sklopiť zadné operadlá je možné i z kufra, čím vznikne väčší priestor s rovným dnom. I bez toho je tu ale dostatok miesta na bežnú batožinu, nákupy a dokonca ani lyže nebudú problém. Jedinou chybičkou je menší nakladací otvor.

A to najdôležitejšie…

A teraz to hlavné, podstata auta s odznakom M na kufri. Marketing či Motoršport?  Prezradím, no ešte chvíľku vydržte. Ako je u BMW dávno známe, nájdeme tu prepínač režimov so štyrmi možnosťami. V M235i sa dostali k slovu iba tri, Eco Pro zapadalo prachom po celú dobu, čo som dvojku mal.

Na hltanie diaľničných kilometrov a presuny po meste jednoznačne postačuje režim Comfort, kde je potenciál motora držaný na uzde no zároveň pripravený po prudkom stlačení plynu ihneď vyraziť vpred ako gepard. Keď udržíte kľudné tempo, tak spotreba sa vie ustáliť približne na 6-7 litroch a to je na viac než 300-koňový oturbený šesťvalec veľmi dobrá hodnota.

 

18

Opäť trochu teórie: Trojlitrový šesťvalec s turbom podáva výkon 326 koní (240 kW) pri 5800-6000 otáčkach. Krútiaci moment 450 Nm je dostupný od 1 300 do 4 500 otáčok. S osemstupňovým automatom sa na stovku dostane za 4,8 sekundy a maximálka sa zastaví na hodnote 250 km/h.

Tá pravá zábava ale začína až v režimoch Sport a Sport+, kde je ostrejšia odozva plynu a s autom sa cítite viac spojení. Záťah šesťvalca je famózny a poľaví až v maxime v 7000 otáčok. Dvojka bola prevetraná na Pezinskej Babe a iných okreskách a nesklamala. Zákruty vie spracovať akoby bola k ceste prikovaná a v spomínaných režimoch je odozva na plyn blesková.

Pozrime sa ale na drobnosť menom xDrive. Áno mali sme k dispozícii zrovna verziu s pohonom všetkých štyroch kolies, no nejak jej to neuškodilo. V najšportovejšom režime a na suchom asfalte nerobí dvatripäťke problém utrhnúť zadok a dopriať svojmu majiteľovi dávku zábavy. No a vašu manželku v zime možno vytiahne z nepríjemnej situácie na ceste.

Podvozok taktiež navštívil dielne M Performance a patrične stvrdol. Na naše cesty-necesty je tvrdý až príliš, no ako vieme, bavorskí inžinieri vedia robiť zázraky. Napriek tvrdosti podvozka z neho totiž vytiahli i dávku komfortu, čo laicky znamená, že ani pod dlhšej jazde nemusíte ísť dať zarobiť masérke či ortopédovi.

Čo sa týka prejavu zvukového prejavu motora, tak sa žiadny zvuk z reproduktorov nekoná. Studený motor si pri naštartovaní pekne uprdne do výfuku a má dobre znejúci chrapľavý prejav. Po zahriatí sa upokojí a vy si môžete vychutnávať symfóniu šiestich valcov v jednom rade.

Tak aká je celkovo?

Aký je teda dojem z dvojkového kupé z dielní M Performance? V prvom rade spomeniem, že v Mníchove im hra na párne čísla vychádza, či už dizajnom alebo poriadkom v palete modelov. A odpoveď na otázku či Marketing alebo Motoršport je nejasná. K druhému menovanému sa bude hlásiť jednoznačne model M2 a dvatripäťku by som postavil niekde do medzi stred a M2.

06

 

Keby si ju mám vybrať, tak by bola u mňa skvelým kompromisom daily car-u a auta na vybláznenie. Môžete ma kľudne ukameňovať, ale nie som z tých čo sa ukájajú keď jazdia za 4,5 litra a ich nafťák roní slzy do karbónových usadenín. Navyše vie byť dvojka veľmi pohodlná a príjemná i pri dlhších jazdách a rozpočet vám zruinuje iba tak, ako budete vy krotiť pravú nohu.

Dvojka by bola vhodná pre mladých ľudí, ktorým postačujú dve miesta v interiéri a hľadajú zábavu. Áno s cenou 50 450 EUR to nebude pre študentov, no svojich kupcov si nájde. Ušetriť sa pravdaže dá, keďže verzia bez xDrive vás vyjde o celých 4 200 EUR lacnejšie. A s čisto zadným náhonom sa tento malý hulvát prejaví ešte lepšie. Prevezie vás pohodlne z bodu A do bodu B a niekde medzitým sa s ním vybláznite v bode C.

 

 

 

 

 

 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.
Comment 1
  • BMW M4 F82: Fabrika na endorfíny – Carhead.sk

    […] úvod sa ale musím priznať, že toto bol pre mňa krst písmenom M. Áno skúsil som predtým M235i aj 440i. No M4 to už nie je ani úplne iná káva. To je poriadny a poctivý bavorský krígeľ […]

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: