Menu

BMW M Drive Tour 2018: Vitamín M

Stalo sa už tradíciou, že automobilky a ich divízie si ctia zákazníkov rôznymi promo podujatiami. Uplynulý týždeň sa o príjemnú akciu postarala automobilka BMW, konkrétnejšie jej športová divízia M. Podujatie bolo zároveň spojené s prezentáciou nového BMW M5. Vo štvrtok bolo dopriate zúčastniť sa aj mne, tak sa pozrite na akciu mojimi očami.

 

Štvrtok, osem hodín ráno na Slovakia Ringu. Pre podaktorých skoré ráno, pre iných už príjemný deň, kedy sa vyhli práci. Približne päťdesiatku zúčastnených však spája láska k automobilom značky BMW, a práve to im umožňuje sa dívať na pestrofarebnú paletu športových modelov tejto automobilky. Pozornosť púta hlavne bavorský „interceptor“, do podoby ktorého sa prezlieklo BMW M2 a druhým v popredí je DTM safety car M4. Zabúdať ale netreba ani na horúcu novinku v podobe ubersedanu M5.

BMW M2: Malá, mrštná a rýchla potvorka, ktorá mi vyčarila mnoho úsmevov na perách.

Po registrácii a krátkom školení sa delíme do troch skupín a našu (bielu) skupinu si už hosteska berie von, kam ju poslušne nasledujeme. Pri zaparkovaných eM päťkách a dvojkách na nás čaká skupinka inštruktorov s ďalším príhovorom, no ja už si v tom momente podvedome vyberám. M2 alebo M5? Zrazu sa všetci vyberú k autám a mne zostalo miesto v bielej M2 s M Performance príslušenstvom a jazdcom Mirom za volantom. Zatiaľ. Stihli sme sa akurát zoznámiť a vyrážame na okruh. Stabilizáciu je prísne zakázané vypínať a ja si zatiaľ užívam na mieste spolujazdca. Po pár kolách však prichádza výmena a ja zažijem svoju premiéru s M2. A rovno na okruhu! Nemožnosť vypnúť DSC mi nevadí, na zoznámenie a oťukanie nám to s M2 stačí aj takto. Prekvapuje ma, ako sa M2 na okruhu chová, doslova prejav motokáry. Malá, mrštná a rýchla potvorka, ktorá mi vyčarila mnoho úsmevov na perách.

Nevravím však, že M5 je zlé auto. Je perfektná, je rýchla a je naozaj luxusná. Kludne ju nazvem manažérskym snom. Veľmi rýchlym snom.

Po niekoľkých kolách sme zašli opäť do pit lane, kde nás čakala výmena áut. Presadli sme do monštruóznej a luxusnej novinky M5. Osemvalcové biturbo pod kapotou, špeciálny pohon všetkých kolies M xDrive ale aj takmer dve tony váhy. Pred týmto autom máte vskutku rešpekt. Rovných 600 koní výkonu Vás síce vystrelí dopredu ako riadenú strelu a upaľuje až po elektronicky obmedzených 250 km/h, avšak v zákrutách sa aj napriek pohonu všetkých kolies namakáte. Fyzika sa oklamať nedá a hmotnosť jednoducho cítiť. Nevravím však, že M5 je zlé auto. Je perfektná, je rýchla a je naozaj luxusná. Kludne ju nazvem manažérskym snom. Veľmi rýchlym snom.

Ďalším stanoviskom bol takzvaný BMW workshop, kde sme absolvovali kvíz týkajúci sa novej M5 a v druhej časti workshopu nás čakalo slušné prekvapenie. Poviem len, že som mal tú česť s úplne novým BMW X5, ktoré sa svetu predstaví niekedy na jeseň. I keď som si ju obzrel a ohmatal naživo, viac Vám žiaľ prezradiť nemôžem.

Na poslednom stanovisku nás uvítali dva odlišné svety. Luxusná limuzína verzus športové kupé. V prvom prípade šlo o vôbec najvýkonnejší automobil v portfóliu bavorskej značky, nič menej než M760Li s 6,6-litrovým dvanásťvalcom pod kapotou. Tu sme si vyskúšali šprint a následné brzdenie. Už fakt, s akou vehementnosťou tento luxusný krížnik vyrazí vpred vyráža dych, avšak ešte väčšmi vyrazí dych následné brzdenie. Doslova. Chvíľu som mal pocit, že inžinierom v Mníchove sa podarilo oklamať fyziku, pretože zastaviť tak rýchlo takú masu hmoty sa vymyká obyčajnému ľudskému chápaniu.

Vitamín M od BMW sa stopercentne postará o úsmev na perách. 

Poslednou etapou vskutku príjemného doobedia bol areál školy šmyku a pripravené BMW M4 Competiton. Zvládnuť však výkonné kupé s vypnutou stabilizáciou na klzkom povrchu vskutku nie je sranda, čo sme zistili všetci doradu keď sme skončili v hodinách. Nuž, nie každý sme sa narodili s volantom v rukách ako mladý profesionál Nico Menzel. Ten predviedol ako driftovať s novou M5, 600-koňovým stádom výlučne na zadnej náprave a vypnutou stabilizáciou. Navyše s jednou rukou a úsmevom na perách. Klobúk dolu!

Na záver nás čakalo už iba vyhodnotenie a malá pozornosť. Zo SlovakiaRingu som ale odchádzal s úsmevom na perách, pretože doping vitamínom M od BMW sa oň postará so stopercentnou zárukou.

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE