Menu

BMW 3 G20: Bavorský bestseller v novom šate

BMW radu 3 prezentuje nadšenie z jazdy v luxusnom strednom segmente už viac než 40 rokov, teraz ale nadišiel čas na generačnú výmenu. V poradí už siedma generácia prináša modernejší a inovovaný dizajn, ale aj technológie hodné 21.storočia. 

 

Nová trojka medzi-generačne podrástla, natiahla sa o 81 milimetrov, pričom rázvor vzrástol o 41 milimetrov. Zároveň však má o 16 mm širší postoj, čo ale udrie do očí ako prvé, je odvážny dizajn. Prednej časti dominujú agresívne tvary nárazníka, zmenený tvar LED svetlometov (laserová technológia za príplatok) a typické ľadvinky, ktoré sa čoraz viac spájajú dokopy.

Bočná silueta veľkou zmenou neprešla, koniec koncov tu nemajú dizajnéri s čím experimentovať. Drobnou zmenou prešla akurát Hofmeisterova krivka na zadných dverách. Zadnej časti pripomínajúcej japonskú konkurenciu dominujú svetlá s 3D tvarom a v prípade silnejších verzií dvojica koncoviek výfuku. Dojmy z dizajnu vyjadrovať nebudeme, počkáme si na osobné stretnutie. 

Trojka zostáva autom, ktoré si šofér stále vychutná.

Hmotnosť oproti predchádzajúcej generácii klesla o 55 kilogramov, jej rozloženie je stále v ideálnom pomere 50:50 a aerodynamický koeficient dosahuje hodnotu iba 0,23. V Mníchove však nemysleli iba na efektivitu, no i na pohodlie pasažierov. V sériovej výbave je špeciálne akustické čelné sklo, za príplatok také môžu byť aj bočné okná. V interiéri vraj Bavori použijú kvalitné materiály a spracovanie na vysokej úrovni, takže by sa v porovnaní minulými dekádami mali polepšiť.

 

Zmien sa dočkali aj podvozok a šasi, výsledkom čoho by mal byť lepší pocit z jazdy a o 50% vyššia tuhosť karosérie. O pohon sa na začiatku postarajú výhradne benzínové štvorvalce, kde bude vrcholom motorizácia 330i. Naftové agregáty budú ako štvorvalcové, tak i šesťvalec. Výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 110 kW až 195 kW. Zatiaľ, neskôr sa objaví aj šesťvalcový benzín s označením 340i a hybridné vyhotovenie 330e. Čisto elektrického modelu sa údajne nedočkáme, my sa aj tak viac tešíme na čistokrvné eMko. O prenos sily na nápravy by sa mal postarať príplatkový M diferenciál, pohon všetkých kolies xDrive a tradičný 8-stupňový automat. Ten bude spolupracovať s navigáciou a prispôsobí sa prípadnému stúpaniu/klesaniu. Takisto Štart/Stop systém nevypne motor, ak vyhodnotí, že pôjde iba o krátke zastavenie (napríklad pred kruhovým objazdom). Manuálne prevodovky v ponuke ešte zostávajú. 

Omnoho viac noviniek sa v prípade novej trojky nachádza v interiéri a „mozgu“ auta. Záplavu asistentov nemá význam 100%-tne menovať, ale vypichnúť môžeme nový infotainment a štruktúru prístrojového panela po vzore najnovších modelov (rad 8 a X5). V spolupráci s väčším head-up displejom to prináša nové možnosti zobrazenia potrebných údajov.

Novinkou je aj inteligentný personálny asistent, ktorý sa vďaka umelej inteligencii učí a prispôsobuje požiadavkám vodiča. Stačí povedať „Hey BMW“ a osobný asistent je Vám k službám.

Zaujímavosťou je i asistent cúvania, kedy si automobil pamätá posledných 50 metrov trasy a dokáže samostatne vycúvať napríklad zo slepej uličky. Samozrejmosťou je udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat ale rozoznanie únavy vodiča. Autonómnu jazdu nová trojka zatiaľ neovláda, zostáva autom, ktoré si šofér stále vychutná.

Nová bavorská trojka teda priniesla nálož noviniek ako vnútri tak i zvonka a je pripravená konkurovať svojim (nielen) nemeckým súperom. Treba si ešte počkať na odvodené kupé/kabriolet v podobe radu 4 a ostré varianty s podpisom M divízie. Cenníky zatiaľ nie sú známe, no predaje by mali začať už v marci roku 2019.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: