Menu

Bentley Continental GT Number 9 Edition: Moderní Bentley Boys

Rok 2019 sa pre automobilku Bentley nesie v znamení osláv stého výročia značky, samozrejmosťou v automobilovom svete sú veľkolepé oslavy. A ako inak, než exkluzívnym modelom. Ten má základ v kupé Continental GT, jeho produkcia bude obmedzená a vpredu nesie odkaz na legendárneho predka.

Keď niekde vidím odtieň British Racing Green tak poriadne zbystrím pozornosť. Britská klasika je srdcová záležitosť, každá novinka je vítaná. Pozrieme sa však najskôr na predchodcu, z ktorého si exkluzivita berie vzor.

Bentley Boys – vždy pripravení na pretek, výzvu alebo pohár šampanského

Bentley Blower číslo 9 je pretekársky automobil, ktorý takmer nebol tým, čo ho urobilo legendou. Takzvaní Bentley Boys a Bentley Girls bola skupina mladých a bohatých mužov a žien, ktorí sa zoskupovali na pretekárskych tratiach. Boli vždy pripravení na pretek, výzvu alebo pohár šampanského. A práve vďaka ich duchu prišli na svet legendy ako Blower.

Jeden z Bentley Boys, Sir Tom Birkin, experimentoval s prepĺňaním kompresorom. Spolu s britským inžinierom Amherstom Viliersom vyvíjal kompresor, ktorý by bol osadený v prednej časti 4 ½  litrového motora Bentley. Aj keď samotný W.O.Bentley od tohto projektu dal ruky preč, Birkin sa nevzdal.

Na pomoc prišla prišla zámožná jazdkyňa na koni a jedna z Bentley Girl menom Dorothy Paget, s ktorou Birkin založil malú dielňu. Tam bol schopný zmeniť dizajn kompresora, pričom výsledky boli na tú dobu úžasné. Výkon motora 4 ½ Litre sa podarilo zvýšiť zo 130 na 175 koní, čo presvedčilo predsedu z Bentley Woolfa Barnata. Automobil menom No.9 Blower dostal povolenie pretekať pod menom spoločnosti Bentley a v roku 1930 samotný Tom Birkin prekonal na trati v Le Mans rekord kola. Rovnaký rok v Brooklands na preteku BRDC 500 (BRDC – British Racing Drivers‘ Club) dosiahli síce druhé miesto, ale priemerná rýchlosť bola 112,12 míľ za hodinu (180,4 km/h). To stačilo na ocenenie Brooklands 120 mph.

Pozrime sa však konečne, čo prináša moderný Continental GT Number 9, ktorý vznikol vďaka ručnej práci Mulliner divízie.

Číslo 9, ktoré figuruje na prednej maske tam figurovalo už v rozmedzí rokov 1920 a 1930, kedy si získalo srdcia a mysle fanúšikov. Dizajnovo je na modernom kúsku srdcovkou zelený lak menom Viridian, ktorý je odkazom na legendárnu britskú farbu. Druhou voľbou môže byť hlboká čierna menom Beluga. Kto by však chcel čierne Bentley, keď ho môže mať v British Racing Green. Disky kolies s priemerom 22 palcov si môžu majitelia zladiť s lakom karosérie, prípadne je tu možnosť voľby kontrastnej farby. Na predných blatníkoch nechýba emblém No.9, ktorý je vyrobený zo zlata a dokazuje zmysel pre detail majstrov z Mullineru.

Bentley Boys na vychádzke v Brooklands boli pyšní a Bentley Girls by sa červenali.

Interiéru taktiež dominuje príjemná zelená farba čalúnenia a samozrejme celá kabína hýri luxusom. V stredovej konzole sa na paneli klimatizácie usadili britské hodinky Jaeger. Obklad je tvorený hliníkom s poloblúkovo vybrúsenými plôškami.

Vo vrchnej časti sa nachádza teplomer spolu so stopkami, no práve medzi nimi sa nachádza skutočný kus histórie značky Bentley. Počas rekonštrukcie originálu Bentley Blower Nr.9 bolo vymenené pôvodné sedadlo. A zrovna kúsok dreva z pôvodného sedadla je osadený za sklom v strede prístrojovej dosky. Kúsok sedadla ktoré mal v rukách samotný Sir Tim Birkin, kde sa potil jeho chrbát počas pretekov v Le Mans alebo Brooklands, skutočný kus histórie v modernom grand-toureri.

Samozrejme po celej kabíne sa nachádzajú emblémy B a No.9, ktoré dávajú do pozornosti exkluzivitu a historický význam značky Bentley. Luxusný kúsok bude limitovaný na 100 kusov, každý kus na jeden rok výročia značky. Cena, ktorú zaplatia prípadní zákazníci známa nie je. Rovnako neboli zverejnené ani cifry výkonu, prepĺňaný motor W12 tak asi vylepšeniami neprešiel. Aj pri jeho sériovom výkone by však Bentley Boys na vychádzke v Brooklands boli pyšní a Bentley Girls by sa červenali. 

 

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE