Menu

Bamford X Bentley Mulsanne: Čierny príbeh

Bentley Mulsanne v úprave Bamford možno vyzerá len ako ďalšia z mnohých limitovaných edícii, ktoré si vytvorili v hlavách dizajnéri automobiliek. No tento kúsok je iný. Vyjadruje osobnosť a pracovnú náplň svojho majiteľa. Len čítajte ďalej.

 

Predstavme si najskôr hrdého majiteľa. George Bamford je 35-ročný britský džentlmen a zároveň dedič impéria, zaoberajúceho sa predajom ťažkej stavebnej techniky. No Georgeovi namiesto buldozérov imponovala skôr technika menšieho rozmeru, povedal by som že až miniatúrna.

Ako 21-ročný dostal na narodeniny dar v podobe hodiniek Rolex Daytona, čo je v bohatých rodinách údajne klasický dar a tak sa George chválil hodinkami aké mali na rukách všetci jeho priatelia a vrstovníci z jeho sociálnej vrstvy. To ho asi trochu štvalo, a tak sa rozhodol ich upraviť na svoj obraz.

01b

Pri každej jednej úprave hodiniek od Bamford si môžete byť istí, že pôjde o jedinečný kúsok. Taký, aký na inom zápästí uvidíte len ťažko.

Upravené Daytony nezostali nepovšimnuté a tak George v Londýne neskôr založil malú manufaktúru, vďaka ktorej mnohé Rolexky (a nielen tie) nadobudli jedinečný vzhľad. Charakteristikou manufaktúry Bamford Watch Department je hojné využitie povrchovej úpravy známej pod skratkou DLC (Diamonds Like Coating), čoho výsledkom je čierny povrch a vysoká odolnosť voči škrabancom. V mnohých prípadoch sa k čiernemu dizajnu pridávajú i modré detaily. Skvelá kombinácia!

Bamford Watch Department časom posunul techniku povrchovej úpravy na iný level, no sme stále stránka o autách a nie o hodinkách. Zatiaľ. Každopádne, pri každej jednej úprave hodiniek od Bamford si môžete byť istý, že pôjde o jedinečný kúsok. Taký, aký na inom zápästí len ťažko uvidíte.

A teraz to Bentley. Konečne však? Osobne si myslím, že väčšina ľudí na Georgeovej úrovni by si vybrala Rolls-Royce. Značku v Británii tak tradičnú, ako samotná kráľovná Alžbeta. No tu je namieste aj istá dávka originality. Veď uznajte sami: Koľkokrát ste videli Rollsa a koľkokrát Bentley Mulsanne? To druhé som ja na vlastné oči nevidel ani raz. Tak ako George búra tradície pri hodinkách, tak ich búra aj pri výbere auta.

02

Úpravy sa nesú v jednoduchom zmysle – all black.

Exteriérové úpravy britskej limuzíny sú presne podľa gusta značky Bamford a nesú sa v jednoduchom zmysle – all black. Čierny lak, rovnaký odtieň majú disky kolies a všetky detaily vrátane masky, líšt i letiaceho Béčka na kapote si obliekli čiernu. V noci tak na vás vykukne len štvorica svetlometov, ktoré budú pôsobiť ako oči predátora. Veľmi luxusného.

Interiér už nie je tak jednotvárny ako to je v exteriéri. Treba uznať, že čisto čierny interiér by bol nudný. Našťastie však je oživený príjemnou modrou farbou. Tá tvorí podklad pre hodinky na palubovke, ocitla sa však i na sedadlách a na podsvietených prahových lištách. Po sklopení zadnej lakťovej opierky čaká majiteľa prekvapenie v podobe karbónového tubusu, ktorý slúži ako puzdro na hodinky. To len dokazuje, že personalizácia od oddelenia Bentley Mulliner nepozná hraníc.

05b

Pod kapotou sa už zmeny neodohrávali, tu zostáva všetko po starom. To znamená vidlicový twin-turbo osemvalec s objemom 6,75 litra a výkonom 537 koní. Krútiaci moment dosahuje úctyhodných 1 100 Nm, Vďaka čomu Bentley na stovku vyrazí za 4,9 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví až na hodnote 305 km/h.

Na záver by sa patrilo spomenúť cenu a počet vyrobených kusov. No nechajme to tak, originál má zostať originálom. A hodnota originálu býva nevyčísliteľná.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: