Menu

Nové Audi A5/S5 zhodilo strechu

Máme tu november a s ním aj poslednú karosársku verziu nového Audi A5/S5. Po verziách Coupé a Sportback sa ingolstadtská kráska odvážila ukázať aj hore bez, teda vo verzii Cabriolet.

Druhú generáciu Audi A5/S5 poznáme už od začiatku júna, kedy sa svetu ukázala ako kupé a my sme si ju naživo obzreli na podujatí Legendy v Prahe. Päťdverový Sportback nasledoval približne po troch mesiacoch, svoju premiéru si odbil na Parížskom autosalóne. Virtuálne sa nám teraz ukazuje tretí člen partie, ktorým je vyhotovenie kabriolet. Možno sa pýtate, prečo teraz? Veď je november. No svoju výstavnú premiéru absolvuje v Los Angeles, neskôr prídu prvé objednávky a prvé kúsky sa objavia tak akurát, v období jari a leta.

01

Otvorená A5/S5 dizajnom neprekvapuje, je takmer dokonalou kópiou verzie kupé, ani tu v najvyšších výbavách nechýbajú Matrix LED-ky. Rozdiely nájdeme iba v tvare zadnej časti karosérie, no a pravdaže plechovú strechu nahradil textilný zvršok. S tým je možné manipulovať aj počas jazdy do rýchlosti 50 km/h a otváranie trvá 15 sekúnd. Opačný proces trvá o tri sekundy viac. Celkovo je karoséria kabrioletu o 40 % ľahšia, no zároveň bola dosiahnutá o 40 % vyššia tuhosť.

Interiér je rovnaký ako v Sportbacku a Coupé, jediným drobným rozdielom je ovládanie strechy na centrálnom tuneli. Možnosti výbavy i čalúnenia budú identické so zvyšnými karosárskymi verziami. Prístrojový panel Virtual Cockpit s uhlopriečkou 12,3“ alebo 7-palcový displej systému MMI chýbať nebudú. S vetrom vo vlasoch je komunikácia posádky trochu komplikovanejšia, preto má A5/S5 v bezpečnostných pásoch integrované mikrofóny, ktoré toto majú zlepšiť. Objem batožinového priestoru sa oproti predchodcovi zväčšil o 60 litrov, výsledkom je teda 380 litrov. Otváranie veka batožinového priestoru je elektrické a to je aj štandard.

32

Poďme sa pozrieť čo nájdeme pod kapotou. Ponuka motorov je identická s doterajšími verziami, na výber teda bude ako benzín tak i nafta. Koncernová nafta bude zastúpená oturbeným dvojlitrom s výkonom 140 kW (190 k), vyššie sa zaradí trojlitrové TDI s výkonom 160 kW (218 k). Naftovým vrcholom bude šesťvalec vyladený na 210 kW (286 k). Najsilnejší naftový šesťvalec bude mať v štandarde osemstupňový automat aj pohon všetkých kolies quattro. V ostatných motorizáciách bude štvorkolka za príplatok.

Benzín bude v štandardnej palete zastúpený prepĺňanými dvojlitrami s výkonmi 140 kW (190 k) a 185 kW (252 k). O prenos výkonu sa postará buď 6-stupňový manuál alebo automat, pričom sa má objaviť i dvojspojka. Vrcholom modelového radu je tradične verzia S5 Cabriolet, ktorej benzínový šesťvalec je vyladený na 260 kW (354 k) a 500 Nm. Na stovku šprintuje za 5,1 sekundy a maximálka je podľa nemeckých zvyklostí obmedzená na 250 km/h. Športový kabriolet bude ľahko odlíšiteľný podľa iného stylingu, pozmenenej maske chladiča a zadok zdobia štyri koncovky výfuku.

Ako som spomenul v úvode, prvé modely na cesty vyjdú začiatkom budúceho roka. Základná cenovka odhalenej A5 by sa mala pohybovať tesne nad úrovňou 49-tisíc EUR.

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: