Menu

Aston Martin DBS Superleggera: Britský agent v Taliansku

Novinka v podobe Astonu Martin DBS Superleggera sa zatiaľ oficiálne svetu neukázala, no v modernej dobe sa úniky fotografií dokážu skvele postarať o stratu momentu prekvapenia. Dobu ale nezmeníme, tak si aspoň ukážme čo nosí tento Brit s talianskym priezviskom pod kabátom. Bude to Walther PPK, alebo ťažší kaliber?

Nový Aston sa postaví talianskej konkurencii, konkrétne to bude Ferrari 812 Superfast. Briti sa tak museli naozaj posnažiť, aby boli rýchlejší než super rýchli a nahradili nádherný Vanquish S. O to sa ale s radosťou postará preplňovaný dvanásťvalec s objemom 5,2 litra a výkonom 715 koní. Agregát produkuje úctyhodný krútiaci moment 900 Nm, čo je najviac spomedzi všetkých Astonov. O jeho prenos sa stará posilnený 8-stupňový automat a smeruje výhradne na zadné kolesá. 

Pod kabátom nie je žiadny kompakt, ale poriadny kaliber.

Pod kabátom teda nie je žiadny kompakt, ale poriadny kaliber. Na stovku vystrelí iba za 3,4 sekundy a tempo 160 km/h dosiahne iba za 6,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 340 km/h, presne ako u Ferrari 812 Superfast. V porovnaní s modelom DB11 je výkonnejší o 115 koní, čo je v podstate celý výkon Golfu TSI. 

Je čas sa pokochať nádherným dizajnom.

Ako napovedá talianske slovíčko “Superleggera”, tak britská novinka si prešla aj odlahčovacou kúrou. Časti karosérie a iné komponenty sú z karbónu, DBS je teda o 72 kilogramov ľahší než DB11 V12. Hmotnosť 1800 kg síce nie je málo, nezabúdajme však, že ide o veľké granturismo. 

Technické referáty máme za sebou a je čas sa pokochať nádherným dizajnom. Už DB11 a Vantage ma očarili, no DBS Superleggera iba pri pohľade na fotky spôsobuje vskutku príjemné pocity. Neviem čo berú britskí dizajnéri v poslednej dobe, no mali by to ponúknuť i konkurencii zo sterilných koncernov. Automobilový svet by bol krajší. Otvor v prednom nárazníku je síce skutočne obrovský, no dvanásťvalec si vyžiadal svoju daň vo veľkej spotrebe vzduchu. Aerodynamické tvary a systém Aeroblade II sa postarajú o 180 kilogramov prítlaku v maximálnej rýchlosti. 

Interiér je rovnako výkvetom dizajnu. Luxus a extravagancia sa ale držia stále tradícii Astonu, preto základné krivky zostali zachované. Kvalitná koža, drevo a karbón však zákazníkov s určitosťou potešia. Kedy sa táto krása dostane na cesty? Očakávať sa dá v roku 2019, kedy bude viesť modelovú ofenzívu značky spolu s SUV pomenovanom DBX.  Cena bude na úrovni 225-tisíc libier, čo je o 50-tisíc viac než DB11 V12. Talianska konkurencia si však pýta za 812 Superfast ešte o 38-tisíc viac. 

 

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE
%d blogerom sa páči toto: