Warning: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/f/3/f3c24394-6dce-4c9e-9dfc-5d7e8cf6ae95/carhead.sk/web/wp-content/themes/carnews/header.php on line 1
Bentley Bacalar: Viac Mulliner, než Bentley – Carhead.sk
Menu

Bentley Bacalar: Viac Mulliner, než Bentley

Prípravu na leto berú automobilky dosť vážne, rad za radom sa ukazujú novinky bez strechy. Briti však už „bežných“ modelov majú asi dosť, novinka z ostrovov totiž ašpiruje na pravidelného návštevníka súťaží elegancie. Síce iba za slnečného počasia a navyše slušne spolarizuje porotu, no jednoznačne zaujme. Nech sa páči, prichádza Bentley Bacalar.

Bentley Continental GT v otvorenej verzii je dostatočnou ukážkou luxusu a dynamiky z britských ostrovov. Stále sa ale nájdu nespokojní jedinci, ktorí potrebujú proste vyčnievať z davu a byť výnimoční. O Bentley Bacalar sa preto postaralo štúdio Mulliner, i keď základ je práve v spomínanom Conti.

Hneď na úvod mám ale zlé správy. Bude vyrobených iba 12 exemplárov, každý bude stáť 1,5-milióna…libier. A všetky do jedného sú už predané. Podľa britskej automobilky pôjde o najraritnejšie dvojdverové Bentley modernej éry.

S „klasickým“ Conti nezdieľa ani jeden jediný karosársky diel. A to vôbec, ani vizuálne.

Namiesto štvormiestnej kabíny Continetalu GT je však Bacalar iba dvojmiestnym tourerom, ktorý s „klasickým“ Conti nezdieľa ani jeden jediný karosársky diel. A to vôbec, ani vizuálne. Výnimkou sú iba kľučky dverí, aj to iba kvôli bezklúčovému odomykaniu. Celá karoséria bola navrhnutá špeciálne pre Bacalar, niktoré dizajnové črty si prevzala z konceptu Bentley EXP 100 GT.

V porovnaní s Conti GT je rozchod kolies vzadu širší o 20 milimetrov a keď už sme pri nich, tak obúva masívne 22-palcové papuče v trojtónovom farebnom vyhotovení. V Mullineri nenechali na pokoji ani len znak Bentley, Béčko a základné črty síce zostali nezmenené, ale „krídla“ sú z bronzu.

Dvanásti šťastní majitelia okrem auta dostanú aj kus anglickej prírody, navyše pekne starej.

Bacalar nie je jedinečný iba zvonku, ale dizajnéri sa s ním vyhrali aj v interiéri. Palubná doska je obložená vzácnym drevom z prirodzene padlých stromov, ktoré boli 5000 rokov zakonzervované v rašeliniskách, jazerách a riekach východného Anglicka. Časti sedadiel a opierok hlavy sú utkané z prírodnej vlny, koberčeky sú takisto z čistej vlny s vysokým vlasom. Takže dvanásti šťastní majitelia okrem auta dostanú aj kus anglickej prírody, navyše pekne starej.

K raritnému britskému toureru bude dodávaná aj sada batožiny, ktorá má svoje miesto na uloženie za sedadlami a je vyhotovená z rovnakých prírodných materiálov ako časti sedadiel.

Pozrime sa ale, čo Bacalar ukrýva pod kapotou, aj keď to tam už až tak špeciálne ako karoséria alebo interiér nebude. Motor W12 s objemom 6 litrov zo skladov VW ale netreba zatracovať, jeho sila 650 koní o tom presvedčí nejedného odporcu. Krútiaci moment úctyhodných 900 Nm sa postará o šprint na stovku v čase len 3,5 sekundy. A ak bude niekto ochotný riskovať svoj účes, tak sa Bacalar vie pohybovať až rýchlosťou 322 km/h.

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: