Warning: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/f/3/f3c24394-6dce-4c9e-9dfc-5d7e8cf6ae95/carhead.sk/web/wp-content/themes/carnews/header.php on line 1
McLaren 765LT: 720S s génmi od Sennu – Carhead.sk
Menu

McLaren 765LT: 720S s génmi od Sennu

Britská automobilka McLaren pridáva do svojho portfólia ďalší LongTail model, tentokrát s označením 765LT. Ten má pôvod v už dosť rýchlom 720S, Briti ale použili osvedčené recepty aby ho urobili ešte rýchlejším.

Zatiaľ posledným prírastkom série LT od McLarenu bol model 600LT, ktorý sa ukázal už aj bez strechy. Tentokrát Briti servírujú kupé, ktorého základ tvorí naozaj rýchly model 720S. Ako by mohlo napovedať označenie 765LT, výkon by mal byť na úrovni 765 koní, to však nie je pravda. Číslovka v názve totiž označuje počet kusov z plánovanej produkcie, ktorá bude limitovaná.

Gény z McLarenu Senna v krajšom obale

McLaren aj v novinke použil osvedčený twin-turbo osemvalec s objemom štyri litre, ktorý produkuje 755 koní výkonu a 800 Nm krútiaceho momentu. Sila je prenášaná výhradne na zadné kolesá, prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá radí o 15% rýchlejšie. Obľúbenú disciplínu v šprinte na 100 km/h zvládne za 2,8 sekundy, ešte lepšie zvláda métu 200 km/h, ktorú pokorí za 7,2 sekundy.

V porovnaní s modelom 720S tak došlo k posilneniu výkonu, avšak aj diéte. Novinka je o 80 kilogramov ľahšia než „non-longtail“ kupé. O úbytok hmotnosti sa postarali hlavne vylepšené štruktúry karbónu, tenšie sklá a titánový výfukový systém so štvoricou koncoviek ústiacich pod zadným krídlom. Nový Longtail obúva disky s 10-lúčovým dizajnom a pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Zmien sa dočkal aj podvozok a aerodynamika, ktorá profituje hlavne z úprav karosérie. Modifikovaný bol predný spliter z karbónu a nárazník, bočné prahy, zadný nárazník a difúzor. Aktívne zadné krídlo vylepšuje prítlak o 25%. Rozchod kolies vpredu bol zväčšený o 6 milimetrov a kupé sedí o 5 mm bližšie k zemi. Britskí inžinieri tiež 765LT vybavili novšími pružinami spolu s pomocnými pružinami a nainštalovali vylepšené algoritmy kontroly systému menom Proactive Chassis Control II.

Ak príde čas na spomalenie, tak sa zapoja do hry karbón-keramické brzdové kotúče so strmeňmi z McLarenu Senna. Za príplatok si ale od Senny vypožičia aj kotúče so setom brzdových platničiek špeciálne určených pre longtail.

V interiéri si pasažieri vychutnajú bohatú nádielku karbónu kam sa len pozrú. Sú z neho sedadlá, centrálny tunel a časti podlahy. Aby sa pasažieri necítili ako v jaskyni, tak sa v kabíne nájde aj nejaké to čalúnenie z Alcantary. V sériovej výbave ale chýba audiosystém a dokonca aj klimatizácia. Zákazníci si ich však môžu pri konfigurácii doplniť do výbavy, pričom si McLaren nebude nič účtovať. Za príplatok ale budú odľahčené sedadlá z McLarenu Senna.

Na záver už iba info o dostupnosti, doručenie prvých exemplárov je plánované na september.

 

O autorovi

Radoslav Belák

Drive like a racer, live like a gentleman.

Zatiaľ žiadne komentáre.

Pridaj komentár

%d blogerom sa páči toto: